{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حامد بهداد و "باب مارلی"

حامد بهداد  و "باب مارلی"
کدخبر : 4581
خبرنگار:

حامد بهداد هنرمندی که در طی چندین دهه توانسته نقش آفرینی‌های درخشانی از خود به جا بگذارد، این بار با بازی در فیلم باب مارلی به پرده سینما باز‌می‌گردد.

هنرام‌روز: محمد صادق رنجکشان تهیه کننده فیلم باب مارلی هفته‌ی گذشته از توافق حامد بهداد برای حضور در این فیلم خبر داد. فیلمبرداری این اثر قرار است در نیمه دوم سال آغاز شود. داود خیام در مقام کارگردان و همچنین در کنارعلی زرنگار نویسندگی این فیلم را بر عهده دارد.

فیلم ماجرایی با مضمون اجتماعی را دنبال می‌کند و قرار است در جنوب کشور اتفاق بیافتد.

به این بهانه مروری خواهیم داشت بر بهترین نقش آفرینی‌های حامد بهداد:

بوتیک

این فیلم با اینکه سومین کار اوست، اما می‌توان گفت نقشی است که حامد بهداد با آن مورد توجه قرار گرفت.  

بوتیک ماجرای چند جوان از دانشجو گرفته تا فروشنده را دنبال می‌کند که همگی در یک خانه زندگی می‌کنند و با مشکلات مختلفی مثل افسردگی و فقر دست و پنجه نرم می‌کنند. حامد بهداد در این فیلم‌نقش جوان معتادی را بازی می‌کند که با زنی بسیار بزرگ‌تر از خودش در خانه‌ای زندگی می‌کند و  شخصیت اصلی در طی مسیرش در فیلم سری به خانه او می‌زند.

نکته‌ی جالب توجه در این نقش آن است که با وجود اینکه شخصیت عصبی و نه چندان مثبت است اما این می‌تواند به خوبی همدلی مخاطب را برانگیزد. بهداد برای بازی در این‌نقش نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر مکمل مرد از جشن خانه سینما شد.

 

کافه ستاره

این بار حضور در نقش خسرو پسر نصاب ماهواره ای که به‌ خانه‌ی زن میانسال می‌رود و خانم‌عاشق او می‌شود شکل جدیدی از بازی حامد بهداد را می‌بینیم، زیرا در این فیلم او بار کمدی صحنه‌ها را نیز بر دوش می‌کشد و همچنین خبری از بازی غلو شده یا میمیک‌های بیرون زده نیست بلکه به خاطر راحتیش جلوی دوربین ارتباط خوبی با مخاطب برقرار می‌کند.

 

روز سوم

بازی خوب بازیگران از نقاط قوت مهم این فیلم است. حامد بهداد در نقش سرباز عراقی که مدت‌ها عاشق دختری در آبادان بوده و حالا در جایگاه تسخیر کننده شهر او قرار گرفته است بازی بسیار باور پذیری را ارائه می‌دهد که به همین خاطر بسیار مورد تحسین قرار گرفت‌.

 

محاکمه در خیابان

کار با مسعود کیمیایی برای هر بازیگری می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا توانایی‌های دیده نشده خود را به نمایش بگذارد.

او با بازی در نقش دوست دامادی که باید به او اطلاع دهد پشت سر زنی که می‌خواهد با او ازدواج کند حرف و حدیث‌هایی هست به خوبی نشان داد می‌تواند یکی از قهرمان‌های فیلم‌های کیمیایی شود‌.

بهداد در بازی شخصیت حبیب دو عنصر مهم غیرت و رفاقت را به درستی ایفا می‌کند.

 

سعادت آباد

این فیلم در یک لوکیشن داخلی (خانه) می‌گذرد که خودش بار زیادی را بر دوش بازیگران می‌گذارد. ماجرا درباره‌ی چند زوج است که همگی با مسائلی مثل خیانت و پول درگیر هستند.

نکته‌ی قابل توجه در بازی حامد بهداد آن است که تا لحظه‌ی آخر مخاطب را در دوراهی اینکه آیا واقعا خائن است یا نه نگه ‌می‌دارد.

جرم

بسیاری از منتقدان نقش آفرینی حامد بهداد را در این فیلم بهترین بازی او می‌دانند.

میرکریمی با سینمای انسانی خودش، استاد ساختن موقعیت‌های دراماتیک تأثیرگذار است و در قصر شیرین، چنان هوشمندانه از بهداد بازی می‌گیرد که کمتر رفتارهای غلو شده را از شخصیت جلال در بازی این بازیگر شاهد هستیم، شخصیتی که به اندازه خشمگین می‌شود، فریاد می‌زند، فحش می‌دهد و به اندازه غمگین می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها