{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به بهانه زادروز گلشیفته فراهانی

درست مثل یک زن

درست مثل یک زن
کدخبر : 4617
خبرنگار:

گلشیفته‌ی فراهانی که در سن ۱۴ سالگی با حضور در فیلم درخت گلابی ساخته‌ی داریوش مهرجویی برنده سیمرغ بهترین بازیگر زن در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر شد و عنوان جوان ترین زنی که موفق به دریافت این جایزه شده‌است را گرفت، امروز ۳۸ ساله می‌شود.

هنرام‌روز: احتمالا اکثر ما او را با بازی در فیلم میم مثل مادر در نقش مادری دلسوز که با وجود بیماری سختی که خودش تحمل می‌کند سعی دارد به بهترین شکل از فرزندش نیز نگهداری کند، به یاد می‌آوریم.

در جنس بازی او نکات منحصر به فردی وجود دارد از جمله صدای خش دار و خاص که حس غم و اندوه شخصیت را به خوبی منتقل می‌کند و همین مسئله باعث ماندگاری دیالوگ‌های او در میم مثل مادر شده‌است.

بازی دیگری که در کارنامه‌ی بازیگری او بسیار درخشان است، ایفای نقش او در فیلم سنتوری است.

شاید دلیل این ماندگاری و درخشش جنس متفاوت شخصیت و حضور او در این فیلم باشد. گلشیفته فراهانی برخلاف نقش‌های گذشته‌اش در اینجا دختر پر شور و اشتیاقی را زندگی می‌کند که منبع الهام همسر هنرمند خودش می‌شود. هر چند که در زمان حال آن‌ها زندگی آشفته‌ای را در کنار هم تجربه می‌کنند اما به این خاطر که اکثر مدت زمان فیلم در فلش بک‌هایی به گذشته و اوایل زندگی زناشویی آن‌ها می‌گذرد، او را در قالب دختری شاد و پر اشتیاق می‌بینیم.

درباره الی 

آخرین و ماندگارترین بازی او در سینمای ایران فیلم " درباره الی" است، که حاصل سال‌ها تجربه و حضور در عرصه سینما را شاهد هستیم.

او در نقش سپیده، دنیای زنی را زندگی می‌کند که می‌خواهد برای دوستانش کاری کند، می‌خواهد همسر مناسبی برای شوهرش باشد و در عین حال با وجود تمام مشکلات و نگرانی‌هایش که در طول فیلم می‌بینیم میخواخد همواره قوی و مستحکم باشد و هرگز پشت بقیه حتی دوست به احتمال زیاد مرده‌اش، اِلی را خالی نکند.

گلشیفته فراهانی برای بازی در این فیلم تمرینات سختی را مشت سر گذاشت از جمله اینکه در خاطرات پشت صحنه‌ی این‌فیلم‌گفته شده که او قبل از شروع فیلمبرداری هر روز برای دقایقی طولانی لب ساحل داد می‌کشید تا خش لازم برای صدای سپیده را در صدایش ایجاد کند‌.

این هنرمند توانمند بعد از خروج از ایران و ورود به سینما‌ی بین‌المللی نیز توانست درخشش خوبی داشته باشد.

ازاولین فیلم‌های او در خارج از ایران‌می‌توان به قسمت پنجم فیلم دزدان دریایی کارائیب اشاره کرد. 

گلشیفته فراهانی نقش هایفا منی را بازی کرده که با وجود کوتاه بودن نقشش بسیار دیده شده و گریم عجیب و سنگینش هم‌مورد توجه قرار گرفته‌است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها