{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

عوامل فیلم‌"قهرمان" روی فرش قرمز کن 

عوامل فیلم‌"قهرمان" روی فرش قرمز کن 
کدخبر : 4660

عوامل فیلم‌ قهرمان امروز پیش از اولین اکران این فیلم در سالن گرند لومیر جشنواره کن، روی فرش قرمز رفتند. همچنین امروز یادداشتی درباره قهرمان در سایت جشنواره کن‌منتشر شد.

هنرام‌روز: شارلوت پاوار در این یادداشت نوشته است:

 «در فیلم «قهرمان» نقش قهرمان بر عهده رحیم (امیر جدیدی) است که به دلیل بدهی در زندان است. وقتی برای مرخصی بیرون می‌آید، زنی که او دوستش دارد و به رحیم اعتماد دارد، قانعش می‌کند بدهی خود را با کیف پر از پولی که پیدا کرده، تسویه کند. تصمیم رحیم تبعاتی دارد که شخصیت اصلی را به قهرمان تبدیل می‌کند.»

 نویسنده یادداشت در ادامه فیلم جدید فرهادی را درامی اجتماعی توصیف کرده و نوشته است: «خالق فیلم «جدایی نادر از سیمین» نظام مدیریتی بسیار پیچیده‌ای را نشان می‌دهد که افراد در آن به شدت گرفتار درخواست‌های بغرنج برای ارائه مدرک می‌شوند. در این جامعه به شدت سلطه‌جو و قانون‌زده، یک چیز کوچک می‌تواند قهرمان را به منفور تبدیل کند یا برعکس.»

 پاوار همچنین در این یادداشت ادعا کرده که فرهادی نگاه واقع گرایانه خود را حول محور شکاف‌های اجتماعی در ایران شکل داده و فیلم را پر از موقعیت‌های کنکاش و تامل کرده چون باید درباره همه‌چیز مذاکره و بحث انجام شود.

 در این مطلب همچنین فاش شده که فرهادی به نقش رسانه‌ها در ایران هم پرداخته و قهرمان فیلم در دام «توجه رسانه‌ها» می‌افتد.

اصغر فرهادی در مراسم فرش قرمز فیلم «قهرمان» در جشنواره فیلم کن در صحبت‌های کوتاهی درباره فیلم جدیدش صحبت کرد.

فرهادی نیت اصلی خود از ساخت فیلم «قهرمان» گفت: «نیت من این بود که قصه را خوب تعریف کنم که تماشاگر هیچ‌جای فیلم از تماشای آن خسته نشود. در قدم اول نیتم این بود.»

او کار خوب جشنواره فیلم کن در برگزاری جشنواره هنگام همه‌گیری را ستود و درباره «قهرمان» گفت: «با هر فیلمی که می‌سازید اگر چه در یک مسیر مشابه هستند اما در هر فیلم جدید انگار دنیای جدیدی را کشف می‌کنید و زوایایی را که در فیلم‌های قبلی فرعی بودند، اصلی می‌شوند و همان مسیر را می‌روید و ادعا این است که در هر فیلم عمیق‌تر شوید.»

«در اجتماعی که هستیم تعریف خوب و بد خیلی سخت شده است، آیا شما در فیلم «قهرمان» دنبال نمایش این موضوع بودید؟» فرهادی در پاسخ به این پرسش گفت: «نه این موضوع به صورت ناخودآگاه در داستان وجود دارد. این که بین خوبی و بدی خط مشخصی وجود ندارد و این تشخیص این دو از هم سخت می‌شود.»

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها