{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اصغر فرهادی و امیرجدیدی در یک قدمی نخل طلا

اصغر فرهادی و امیرجدیدی در یک قدمی نخل طلا
کدخبر : 4670
خبرنگار:

در پی اکران فیلم " قهرمان" در جشنواره کن منتقدان بین‌المللی امتیازات و نظرات خود را درباره این فیلم اعلام کردند و در مجموع این فیلم و امیرجدیدی بازیگر نقش اول مرد آن را مهم‌ترین شانس‌ها برای دریافت نخل طلا دانستند.

هنرام‌‍روز: "پیتر بردشاو"  منتقد ارشد سینمایی گاردین در حالی برندگان بخش مسابقه اصلی جشنواره کن را پیش بینی کرده که کمتر از ۱۲ ساعت دیگر، هیأت داوران این رویداد سینمایی به ریاست «اسپایک لی» برنده نخل طلا و دیگر جوایز این رویداد سینمایی طی مراسم اختتامیه در سالن لومیر معرفی خواهند کرد. 

بر اساس این پیش بینی، امیر جدیدی برای بازی در فیلم «قهرمان» شانس نخست کسب جایزه بهترین بازیگر مرد کن است. جایزه‌ای که در سال ۲۰۱۶ نیز شهاب حسینی برای بازی در فیلم «فروشنده» دیگر ساخته اصغر فرهادی کسب کرده بود.

"دوید ارلیش" از مجله «ایندی وایر» در بخشی از نقدش درباره فیلم «قهرمان» نوشته: (( این فیلم به اندازه «جدایی»  غیرقابل پیش بینی و غم انگیز است. ملودرام اجتماعی فرهادی با پیش بینی های سرراستی آغاز می شود که لایه به لایه با پیشروی داستان رو می‌شوند، در حالی که بحران اخلاقی اصلی در عمق داستان آشکار می شود.

فرهادی ساده ترین فیلم خود را پس از آغاز موفقیت بین المللی اش در حدود یک دهه پیش ساخته است اما در عین حال می توان آن را چند وجهی ترین و همچنین بهترین فیلم او از زمان جدایی دانست. )) 

((لی مارشال)) منتقد نشریه اسکرین نیز در یادداشتی درباره نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی کن آورده است: «در عصر رسانه های اجتماعی، قهرمان واقعی بودن چگونه است؟ اگر میدانید کار درست را انجام داده اید آیا می توان حقیقت را پیچاند و با نقش بازی کردن دیگران را متقاعد کرد که شما یک نابغه هستید؟ اگر دفاع از حیثیت آنان به معنای بی آبرو کردن دیگری باشد، چه می کنید؟ اصغر فرهادی کارگردانی ایرانی در درام جدیدش این موضوعات و دیگر پرسش های اخلاقی را گنجانده است، درامی به واقع قدرتمند که با بازی چشمگیر و مرکزی امیر جدیدی در نقش اصلی (رحیم) همراه شده است.

"اوون گلیبرمن" منتقد سرشناس ورایتی در بخشی از نقد خود برای قهرمان آورده است: «تمام عناصر قهرمان خوب و به جا هستند. با فیلمی از اصغر فرهادی روبه‌رو هستیم، اثری که بیش از قلب تماشاگر، با ذهن و فکر او صحبت می‌کند.» دیوید ارلییچ نویسنده‌ی ایندی وایر هم در بخشی از نقد خود بر این فیلم نوشته: «قهرمان محبوترین فیلم من از زمان «جدایی نادر از سیمین» است. فرهادی در این فیلم روی نقاط قوت‌اش تمرکز می‌کند، یک روایت کلاسیک را می‌گیرد و آنقدر می‌چرخاند و می‌چرخاند که نیروی سانترفیوژی درام همدلی شما را به طور کامل برمی‌انگیزد

همچنین این فیلم توانسته در جدول امتیازات منتقدان که تا این لحظه منتشر شده‌است نمره قابل توجهی را دریافت کند. 

 ((مایکل سیمنت))  از مجله فیلم پوزتیف فرانسه و همچنین نشریه اسکرین اینترنشنال هر دو امتیاز کامل ۴ ستاره را به فیلم داده‌اند. همچنین «تیم رابی» از تلگراف (۳ ستاره)، «پیتر بردشاو» از گاردین (۲ ستاره)، «آنتون دولین» از مجله فیلو هنر مدوزای روسیه (۳ ستاره)، «جولین گستر» و «دیدیه پرون» از نشریه لیبرالسیون فرانسه (۱ ستاره)، «متئو ماشر» از نشریه لوموند فرانسه (۲ ستاره)، «کاتیا نیکومدس» از نشریه دای زیت آلمان (۲ ستاره)، «بن کنیسبرگ» از سایت راجر ایبرت (۲ ستاره) و «وانگ مویان» از روزنامه پیپر چین  ( 2ستاره ) برای این فیلم در نظر گرفته‌اند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها