{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مینی‌سریال‌هایی برای اخر هفته

مینی‌سریال‌هایی برای اخر هفته
کدخبر : 4686
خبرنگار:

مینی سریال‌ها در واقع سریال‌هایی هستند که در قسمت‌های کوتاه معمولا از 4 تا 10 قسمت ساخته می‌شوند. چون زمان در این سریال‌ها کم است معمولا داستان‌ فرعی ندارد و فقط به داستان اصلی پرداخته می‌شود این سریال‌ها در قسمت‌های کم تولید می‌شوند اما اکثرا کیفیت بیار بالایی به جهت ساخت و پرداخت دارند، برخی از آن‌ها حتی آنقدر خوش‌ساختند که انگار فیلم سینمایی چند قسمتی می‌بینیم.  در ادامه چند مینی سریال محبوب را معرفی می‌کنیم: ‏

هنرام‌روز:

normal people 

آدم‌های معمولی، حساسیت‌ها و عواطف پیچیده‌ی یک رابطه‌ی عاشقانه را با ظرافت و عمقی دلنشین به تصویر می‌کشد.

این سریال محصول مشترک شبکه‌ی بی‌بی‌سی ۳ و شبکه اینترنتی هولو (Hulu)، از اواخر آوریل ۲۰۲۰ به نمایش درآمد. سریال عاشقانه‌ای که خیلی زود توانست جای محکمی در قلب و ذهن مخاطبانش پیدا کند. آدم‌های معمولی، به کارگردانی Lenny Abrahamson و Hettie Macdonald، در ۱۲ قسمت ۲۰-۳۰ دقیقه‌ای، بازه‌ای ۵ ساله از یک رابطه‌ی عاطفی پرفراز و نشیب را روایت می‌کند.

  نمره IMDB :   

8/5 

‌Unorthodox 

این مینی سریال اقتباسی از رمانی به همین نام و نوشته‌ی دبرا فِلدمَن است، رمانی که داستانش برگرفته از وقایع حقیقی است. دختری از خانواده‌ی بسیار مذهبی تصمیم می‌گیرد از ازدواج اجباری فرار کند. او از نیویورک به برلین می‌گریزد و با یک گروه نوازنده روبرو می‌شود که اعضایش ملیت‌های متفاوتی دارند. این دختر از بند زندگی‌اش در آمریکا گریخت اما گذشته‌اش او را رها نمی‌کند. این مینی سریال دیدنی در ۱ فصل ۴ قسمته از شبکه‌ی نتفلیکس پخش شده است.

‌I May Destroy You 

فیلم‌ساز انگلیسی میکلا کوئل با سریالی ۱۲ قسمتی از شبکه‌ی اچ‌بی‌او که هر قسمت آن نیم ساعت است به تلویزیون بازگشته و حرف‌های زیادی در مورد توافق متقابل در روابط  در عصر حاضر دارد، مخصوصا با نظر به اینکه روابط عاطفی و قرار ملاقات گذاشتن در سال‌های اخیر تغییرات شدیدی داشته‌اند. 

این سریال که با نام I May Destroy You پخش می‌شود، درباره‌ی داستان‌های عمده‌تری در مورد دوستان عیاش و ماجراجو و همچنین لحظات فردی و ناراحت‌کننده از فاجعه‌ای ماندگار است. 

این سریال پاسخ محکم و فشرده‌ای به سوالاتی که مطرح می‌کند ندارد. تماشای این سریال همیشه آسان نیست و نسبتا چالش‌برانگیز است، اما مطمئنا بحث‌های زیادی را درباره‌ی این موضوع که عامدانه و با صراحت به آن می‌پردازد، شروع خواهد کرد.

‌The Queen's Gambit 

سریال ملکه شطرنج ، درباره‌ی یتیم هشت ساله‌ای به‌نام بث هارمون است ، او ساکت ، بی‌روح و از لحاظ ظاهری غیرقابل توجه است ، اما زمانی که او اولین بازی شطرنجش را انجام می‌دهد.

‌The small axe 

ماجرای نوجوان ۱۲ساله‌‌ای به نام کینگزلی (با بازی کنیا سندی) پسرکی ساده‌دل است که رؤیای فضانورد شدن را در سر می‌پروراند؛ اما به اختلال در خواندن دچار است. به همین دلیل، با برچسب مخل یادگیری دیگران، به مدرسه‌ای خاص فرستاده می‌شود که مخصوص تحصیل کودکان مبتلا به اختلال یادگیری است. کودکان سیاه‌پوست این مدرسه به شرایطی ویژه برای آموزش نیازمندند، اما این مدرسه به‌سرعت به تبعیدگاه آن‌ها تبدیل می‌شود؛ همین موضوع هم باعث می‌شود که جامعه سیاه‌پوستان لندن دهه هفتاد میلادی به‌پا خیزند و ریشه نژادپرستی در مدارس را بخشکانند.

‌Devs

در فیلم «گاتاکا» سال ۱۹۹۷، کارگردان و نویسنده اندرو نیکول این موضوع را بررسی کرد که اگر از علم ژنتیک برای اصلاح نژاد استفاده شود چه بر سر انسان‌های آینده خواهد آمد. اما پیام سریال جدید شبکه اف‌ایکس، توسعه دهندگان Devs کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس الکس گارلند («نابودی»)، این است که لازم نیست زحمت این کار را به خودتان بدهید. اصلاح نژاد با اینکه ممکن است در آینده سیاره‌ای پر از انسان‌هایی با هیکل‌های ورزشکاری و دندان‌هایی سفید و زیبا به همراه داشته باشد، اما در آن صورت رفتار ما کاملا قابل پیش‌‌بینی بوده و هوش کوانتومی همه چیز را پیش از آن که که انجام دهیم پیش‌بینی خواهد کرد.

طبیعتا، یک کمپانی تکنولوژی سری پیش از بقیه به این تکنولوژی دست خواهد یافت. و چرا این کمپانی را نابغه‌ای با بازی نیک آفرمن اداره نکند؟ اگر این ایده‌ جذاب را با تلاشی دیدنی برای برملا کردن یک توطئه‌ ترکیب کنید، اثر نهایی توسعه دهندگان Devs خواهد بود، سریالی مهیج که بزرگ‌ترین‌ ترس‌هایتان در مورد تاثیر تکنولوژی بر روی زندگی آینده انسان را به تصویر می‌کشد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها