{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ادعای افسانه‌ای درباره بازی هیث لجر در نقش جوکر

ادعای افسانه‌ای درباره بازی هیث لجر در نقش جوکر
کدخبر : 4796

متافلیکس می‌نویسد چندین تن از عوامل فیلم از جمله خود نولان ادعا کرده‌اند که این سکانس نه تنها تمرین شده بوده، بلکه همه‌چیز طبق برنامه پیش رفته است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، در مورد فیلم "شوالیه تاریکی" (The Dark Knight)، کریستفر نولان که در سال ۲۰۰۸ اکران شد بی‌شمار حقایق جذاب ذکر کرده‌اند. یکی از این موارد بداهه‌پردازی "هیث لجر" در نقش "جوکر" در صحنه انفجار بیمارستان است. در این صحنه "جوکر" از اینکه بیمارستان به موقع روی هوا نمی‌رود مستأصل می‌شود. اما "متافلیکس" می‌نویسد لجر در این صحنه بداهه‌پردازی نکرده و این ادعا افسانه‌ای است هواداران بازیگر ساخته‌اند.

وقتی که میان انفجارها چند لحظه وقفه ایجاد می‌شود، لجر نگاهی به اطرافش می‌اندازد، دستانش را به هوا می‌برد و چند بار برای منفجر کردن بیمارستان دکمه را فشار می‌دهد تا اینکه ناگهان انفجارها ادامه پیدا می‌کنند و ساختمان به کلی فرومی‌ریزد. استیصال و بی‌قراری لجر در این صحنه به گمان هواداران نتیجه ماندن او در شخصیت و بداهه‌پردازی است.

با این حال "متافلیکس" می‌نویسد چندین تن از عوامل فیلم از جمله خود نولان ادعا کرده‌اند که این سکانس نه تنها تمرین شده بوده، بلکه همه‌چیز طبق برنامه پیش رفته است.

به گزارش 30نما، نولان در مصاحبه‌ای تحت عنوان "گاتهام آشکار شده: خلق یک صحنه" (Gotham Uncovered: Creation of a Scene) که به همراه دیسک‌های "شوالیه تاریکی" منتشر شدند تأیید می‌کند که آن وقفه را خودش ایجاد کرده است.

این کارگردان می‌گوید: "[کریس کوربولد سرپرست جلوه‌های ویژه] سنارویی را اجرا کرد که در آن هیث واقعاً می‌توانست از ساختمان بیمارستان خارج شود. چون کاری که کریس عملی کرد این بود که ما وقفه‌ای کوتاه ایجاد می‌کنیم جایی که اولین انفجارها متوقف می‌شوند گویی مشکلی پیش آمده باشد، و جوکر لحظه‌ای درنگ می‌کند تا مثل مخاطبین با غافلگیری نگاهی به اطرافش بیندازد، سپس انهدام بزرگ از راه می‌رسد و او یک راست سوار اتوبوس مدرسه می‌شود. به این شکل او موفق شد سناریویی عملی اجرا کند که ما بتوانیم از یک بازیگر مقابل دوربین استفاده کنیم، او را از ساختمانی که در آستانه نابودی است بیرون آوریم، و به معنای واقعی کلمه ساختمان را با خاک یکسان کنیم."

انفجار ساختمان در این صحنه کاملاً واقعی است و نولان و همکارانش دفتر کمپانی براچ در نزدیکی شیکاگو را تخریب کردند. با توجه به اینکه آن‌ها تنها یک بار می‌توانستند این صحنه را فیلمبرداری کنند فشار زیادی را متحمل شدند، اما به لطف برنامه‌ریزی دقیق و تمرین‌های قبلی صحنه را با موفقیت ضبط کردند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها