{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

استقبال از تولید مشترک ایران و صربستان در حوزه سینما

استقبال از تولید مشترک ایران و صربستان در حوزه سینما
کدخبر : 4809

دراگان تودوروویچ، سفیر جمهوری صربستان ضمن بازدید از بنیاد سینمایی فارابی با مدیر عامل این نهاد سینمایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، دراگان تودوروویچ سفیر جمهوری صربستان روز دوشنبه ۱۱ مردادماه ضمن بازدید از بنیاد سینمایی فارابی با علیرضا تابش مدیرعامل این بنیاد دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار تابش ضمن خیرمقدم به سفیر صربستان به مرور پیشینه روابط سینمایی بین مرکز ملی فیلم صربستان و بنیاد سینمایی فارابی پرداخت.

سفیر صربستان در تهران نیز ضمن اشاره به تفاهم‌نامه بین مرکز ملی فیلم صربستان و بنیاد سینمایی فارابی، بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ویژه همکاری‌های سینمایی تأکید کرد.

وی با تاکید بر رابطه حسنه ۲ کشور از همکاری درباره تولید مشترک استقبال و آمادگی خود را برای همیاری و مساعدت برای تسریع و پیشبرد پروژه‌های مشترک اعلام کرد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم با اشاره به سابقه دیرین همکاری‌های بین جشنواره‌ای به ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و جشنواره فیلم فجر با جشنواره‌ها و نهادهای تخصصی سینمای صربستان، بر گسترش روابط و همکاری‌های سینمایی بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده تأکید کرد.

وی با برشمردن مشکلات فراوان در پیشبرد تولیدات مشترک، گفت: اراده جدی ما تسهیل فرایند تولید مشترک با دیگر کشورهاست و طی سال‌های گذشته این روند در بنیاد سینمایی فارابی تثبیت شده و امیدواریم که پروژه بین صربستان و ایران هر چه زودتر با طی کردن مراحل آماده سازی، اجرایی شود.

سفیر صربستان نیز با عنوان کردن این موضوع که ایران به مثابه کشور دوست و همسو است، بیان کرد: حضور رئیس مجلس صربستان به عنوان مقام بلند مرتبه و نماینده کشورمان در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایران نشانه‌ای از علاقه صربستان برای استمرار و گسترش روابط بین ۲ کشور است.

در این دیدار رائد فریدزاده معاون بین‌الملل بنیاد و فهیمی فربه نمایندگی از وزارت امور خارجه حضور داشتند.

بنیاد سینمایی فارابی ایران و مرکز ملی سینمای صربستان بهمن ۱۳۹۷ به منظور گسترش همکاری‌های سینمایی بین ۲ کشور، یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که برگزاری هفته‌های فیلم، تولید مشترک، تبادل فیلم، کارگاه‌های آموزشی و همکاری بین‌جشنواره‌ای از مفاد اصلی این تفاهم‌نامه است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها