{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تابلوی «گشت شبانه» را کامل ببینید

تابلوی «گشت شبانه» را کامل ببینید
کدخبر : 4443

در سال ۱۷۱۵ تابلوی «گشت شبانه» اثر رامبراند برای جا گرفتن در خانه جدیدش بریده شد. تکه‌های بریده شده این خرابکاری در طول سال‌های گذشته گم شدند اما برای اولین هوش مصنوعی قسمت‌های گمشده تابلو را بازسازی کرده و حالا بعد از ۳۰۰ سال بازدیدکنندگان موزه ملی آمستردام می‌توانند این نقاشی را در اندازه اصلی آن ببینند.

هنرام‌روز: پژوهشگران با استفاده از نسخه کپی قرن هفدهمی "گشت شبانه" و با کمک هوش مصنوعی بخش‌های گم‌شده را بازسازی کردند. این بخش‌ها پرینت شده و در حاشیه اثر اصلی قرار گرفته‌اند.

۶۰ سانتی‌متری که از حاشیه سمت چپ اثر جدا شده بود، تصویر دو مرد و یک پسربچه را نشان می‌دهد. ابعاد این اثر حتی بعد از کوچک شدن، ۳/۷۹ متر در ۴/۳۶ متر بود.

4EF27576-B773-4B1B-ABA2-E1A282CDB105

بازسازی اثر سازوکار کمپوزیسیون اصلی رامبراند را آشکار کرد. دو شخصیت اصلی وسط نقاشی، فرانس بنینک کوک و ویلم فان رایتینبورخ حالا به کناره اثر متمایل شده اند.

رامبراند نقاشی گشت شبانه را در ۱۶۴۲ به سفارش کوک، شهردار و فرمانده گارد آمستردام، کشید. این اثر افسران و شبه‌نظامیان را نشان می‌دهد.

نقاشی رامبراند بعد از ۷۳ سال به تالار شهرداری آمستردام منتقل شد، اما از آنجا که قرار بود بین دو در ورودی این تالار قرار بگیرد و جای کافی وجود نداشت، مسئولان تصمیم گرفتند که قیچی به دست بگیرند و آن را از هر چهار طرف ببرند.

"گشت شبانه" بعد از آن هدف حملات دیگری نیز واقع شد، مثلا در ۱۹۱۱ موقع حمله آلمان نازی به هلند مردی که در یک پناهگاه زیرزمینی پنهان شده بود به آن حمله برد، در ۱۹۷۵ نیز یکی دیگر با چاقو به آن حمله‌ور شد، و در نهایت این اثر در ۱۹۹۰ هدف حمله با اسید قرار گرفت.

حالا هوش مصنوعی به کمک هنر آمده تا خرابی‌های به بار آمده را بازسازی کند. نتیجه کار برای پژوهشگران هنر دستاوردی مهم و شگفت‌انگیز است.

329AD704-5F57-4283-B262-890BCF431A66

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها