{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کشف طراحی جدید از ونگوگ که برای نشانه‌گذاری کتاب استفاده می‌شد

کشف طراحی جدید از ونگوگ که برای نشانه‌گذاری کتاب استفاده می‌شد
کدخبر : 4448
خبرنگار:

به تازگی طراحی جدید از ونگوگ کشف شده که یکی از غیر معمولترین اثار او و در قطعی خاص است. این اثر سه طراحی از دهقانان بر کاغذی باریک و عمودی است. طراحی مذکور در بین صفحاتی از رمانی با موضوع زندگی دهقانان فرانسوی پیدا شده و دقیقا ارتفاعی به اندازه کتاب دارد و به نظر می‌رسد به عنوان نشانک کتاب استفادت می‌شده.

هنرام‌روز: تصویر این طراحی برای اولین در ارت نیوز پیپر منتشر شده و قرار است تا ۱۲ سپتامبر در موزه ونگوگ به نمایش دربیاید.

سه طراحی ونگوگ یک زن در حال راه رفتن، یک مرد نشسته و یک زن نشسته (پاییز ۱۸۸۱) را نشان می‌دهد و ابعادش ۵*۲۸ سانتی متر است.

‌Teio Meedendorp محقق ارشد موزه آمستردام می‌گوید: «فکر می‌کنم این طرح‌ها برای نشانک کتاب طراحی شدند. کشیدن سه طرح در این قطع و ابعاد عجیب است مگر اینکه دلیلی خاص داشته باشد و نکته دیگر اینکه کاملا داخل کتاب جا گرفته‌است.»

1541CA36-434B-4189-B0FC-3B748C030704

گفته می‌شود وینسنت ونگوگ که عاشق کتاب‌ها بود، نسخه ای از رمان مربوط به دهقانان فرانسه را به دوست هنرمند هلندی خود آنتون ون راپارد داد. او در تاریخ ۱۵ ژوئن ۱۸۸۳ برای ون راپارد نوشت که برایش بسته‌ای را با کتاب‌هایی از نویسندگان فرانسوی امیل ارکمان و الکساندر چاتریان که نویسندگان مورد علاقه‌اش هستند ارسال می کند. کتاب مذکور با عنوان Histoire d’un Paysan داستان انقلاب فرانسه را از نگاه یک دهقان روایت می‌کند. «فکر می‌کنم این داستان را بپسندی.»

ون راپارد در سال ۱۸۹۲ و زمانی که تنها ۳۳ ساله بود، درگذشت و سپس این کتاب به همسرش هنریته رسید. هنریته نیز تا سال ۱۹۱۰ زنده بود. این کتاب و نشانک داخل ان تا سال ۲۰۱۹ که به موزه ونگوگ فروخته شد نزد خانواده راپارد نگهداری می‌شد.

به نظر می‌رسد این طراحی‌های سریع و‌ مدادی در پاییز ۱۸۸۱ و در زمان اقامتش در روستای خانه پدری‌اش خلق شدند. ان زمان ونگوگ علاقه‌ای ویژه به طراحی از دهقانان داشت. احتمالا این طراحی در بین صفحات کتاب جا مانده و برای دوست ونگوگ ارسال شده‌است.

کاراکتر‌های هر سه طراحی کوچک ونگوگ بر کاغذ ۲۸ سانتی را می‌توان در نقاشی‌های او دید. صفحه اول کتاب امضایی از ونگوگ دارد که مشخص نیست منظور از امضا احترام و هدیه کتاب است و یا اینکه نمادی برای نشان دادن مالکیت اوست.

در ماه اکتبر ، درست یک سال پس از ارسال کتاب ونگوگ و ون راپارد با یکدیگر ملاقات کردند اما کتاب به ونگوگ بازگردانده نشد. در طول این ملاقان ونگوگ پرتره‌ای از دوستش کشید که تنها بخش بالایی ان سالم مانده‌است.

متاسفانه بعد از انتقاد ون راوارد از لیتوگرافی سیب‌زمینی خورهای ونگوگ دوستی این دو پایان یافت و احتمالا ونگوگ از عصبانیت طراحی پرتره ون راپارد را پاره کرده‌است. 

 

  • E48A917C-84A2-4B22-844F-CE4F6A65A7CD
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها