{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تابلویی گمشده از رامبرانت پیدا شد

تابلویی گمشده از رامبرانت پیدا شد
کدخبر : 4460

خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) ۲۲ ژوئن (اول تیر ۱۴۰۰) در گزارشی از کشف یک نقاشی گمشده از رامبرانت خبر داد. این تابلو که نیایش مُغان (The Adoration of the Magi) نام دارد، صحنه تولد عیسی مسیح را به تصویر می‌کشد که در آن سه مُغ به این نوزاد خوش‌آمد می‌گویند و او را تحسین می‌کنند.

هنرام‌روز: تابلوی رامبراند که برای مدتها گم شده بود، در سال ۲۰۱۶ کشف شد. ماجرا از این قرار بود که یک خانواده اهل رم پس از آن که این تابلو از دیوار افتاد و آسیب جزئی دید، آن را برای بازسازی فرستادند. این خانواده تصور می‌کرد تابلویی که در اختیارشان است، نسخه کپی شاهکار اصلی است اما نتایج بررسی‌های یک مرمتکار به نام آنتونلا دی فرانچسکا (Antonella Di Francesco) نشان داد این نقاشی کار خود رامبرانت است.

آکادمی فرانسه در رُم اول تیر امسال در سمپوزیوم رامبرانت: شناسایی نمونه اصلی، رویت نامرئی (Rembrandt: Identifying the Prototype, Seeing the Invisible) پس از پنج سال اصل بودن این تابلو را تایید کرد.
ارزش تخمینی این تابلو چیزی بین ۸۳ میلیون و ۵۰۰ تا ۲۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است اما صاحبان آن در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان مدعی شدند قصد فروشش ندارند و می‌خواهند آن را به موزه‌ها و نگارخانه‌ها قرض دهند تا برای عموم مردم به نمایش گذاشته شود.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها