{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آیا استخوان ۵۱۰۰۰ ساله‌ای که درآلمان کشف شد می‌تواند قدیمی‌ترین اثر هنری جهان باشد؟

آیا استخوان ۵۱۰۰۰ ساله‌ای که درآلمان کشف شد می‌تواند قدیمی‌ترین اثر هنری جهان باشد؟
کدخبر : 4588
خبرنگار:

تیمی از محققان آلمانی استخوانی مرموز را در غاری در این کشور یافتند که می‌گویند از جنس استخوان گوزن است و احتمال دارد که قدیمی‌ترین اثر هنری خلق شده توسط انسان نئادرتال باشد. این استخوان در غار یونیکورن در ۱۵۰ مایلی جنوب برلین کشف شد و می‌تواند نماینگر آغاز فرهنگ و تولد هنر باشد و تحولی عظیم در طرز فکر ما نسبت به انسان نئاندرتال و تاریخ آغاز هنر ایجاد کند.

هنرام‌روز: این استخوان در سال ۲۰۱۹ کف شد اما مقاله تحقیقاتی مربوط به آن به تازگی در مجله طبیعت شناسی و تکامل منتشر شده‌است. استخوان کوچک با یک الگوی هندسی، متشکل از سه خط موازی یکنواخت در میان دیگر حکاکی‌ها تکه‌ای از استخوان را تزئین کرده‌است و ابعاد آن حدودا ۵.۵ در ۴ و ضخامت آن ۳ سانتی متر است. 

به نظر می‌رسد این استخوان به عنوان یک مجسمه طراحی شده و کاربردهایی چون آویز و گردنبند نداشته است و حتی پایه‌ای برای قرار گیری آن بر یک سطح طراحی شده‌است و احتمالا شی نمادین بوده‌است (متریال استفاده شده یعنی استخوان گوزن که حیوانی نادر در منطقه بود، گواه دیگر بر ارزش نمادین این استخوان است.)
 در صورت تایید تمام فرضیه‌ها در خصوص این اثر این تفکر که انسان نئاندرتال از ایجاد آثاری با ارزش زیبا شناسی ناتوان بود، رد می‌شود و می‌توان گفت که این انسان‌ها میراثی ماندگار از خود به جای گذاشته‌اند. دانشمندان با این کشف، نگاهی اجمالی و اولیه به ذهن یک نئاندِرتال را در دست دارند و در حال بررسی اولین قدم برای بازنمایی اولیه تفکر مدرن هستند.
محققان می‌گویند: "آگاهی نئاندِرتال‌ها از معنای نمادین بسیار محتمل است و همچنین این انسانهای اولیه قابلیت ایجاد اشیا نمادین را قبل از ورود انسان‌های مدرن به اروپای مرکزی داشته‌اند. استخوان باستانی می تواند طرز فکر ما درباره نئاندرتال ها را تغییر دهد."

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها