{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فروش پیش طرح‌های کریستو برای تامین هزینه‌ بسته بندی طاق پیروزی پاریس

فروش پیش طرح‌های کریستو برای تامین هزینه‌ بسته بندی طاق پیروزی پاریس
کدخبر : 4596
خبرنگار:

مقامات پاریس در ماه ژوئن اعلام کردند که اخرین پروژه کریستو و ژان کلود (بسته بندی طاق پیروزی پاریس) پس از تأخیر به دلیل کرونا، سپتامبر امسال محقق خواهد شد و حالا خانه حراج کریستیز در همکاری با این پروژه درجهت تامین منابع مالی برای اجرا، طرح‌های مقدماتی این پروژه را به فروش می‌گذارد.

هنرام‌روز: در این رویداد فروش با عنوان اخرین پروژه کریستو ۲۵ طراحی مقدماتی پروژه بسته بندی طاق پیروزی پاریس  برای فروش ارائه می‌شود. این اثار همزمان با رونمایی پروژه از ۱۷ سپتامبر تا ۳ اکتبر به نمایش گذاشته خواهند شد و قیمتی بین ۱۵۰ هزار دلار تا ۲.۵ میلیون دلار دارند. 

عواید حاصل از فروش متعلق به بنیاد کریستو و ژان کلود است و در جهت تأمین اعتبار اخرین پروژه این دو هنرمند هزینه خواهد شد. 

سیمون شاو، رئیس بخش هنرهای زیبای خانه حراج ساتبیز می‌گوید: «بالاخره این اتفاق (بسته بندی طاق نصرت پاریس) بعد از ۶۰ سال محقق می‌شود.»

کریستو و ژان کلود در طول فعالیت حرفه‌ خود طرح‌هایش را برای تامین هزینه اجرای پروژه‌هایش به فروش می‌گذاشتند. هزینه براورد شده برای اجرای اخرین پروژه ان‌ها ۱۶.۹ میلیون دلار براورد شده‌است.

این زوج هنری، به واسطه بسته بندی‌ موقت بناهای بزرگ و مهم شناخته می‌شوند. (البته گفته می‌شود برخی از پروژه‌های این دو مورد انتقاد فعالان محیط زیست قرار گرفت و چند نفر هم در جریان اجرای پروژه‌ها جان خود را از دست داده‌اند.)

ماه فوریه خانه حراج ساتبیز میزبان فروش مجموعه شخصی ژان کلود و کریستو بود. این مجموعه شخصی شامل اثار و اشیایی چون اثری از اندی وارهول و ... و چند طرح اولیه این دو بود که مجموعا به قیمت ۱۱.۲ میلیون دلار و بیش از دو برابر قیمت تخمین زده شده یعنی ۴ میلیون دلار به فروش رسیدند. پیش طرح‌هایی که کریستو و ژان کلود برای انجام پروژه‌هایشان اماده می‌کردند مورد علاقه بسیاری از مجموعه داران است. مثلا یکی از پیش طرح‌های کریستو برای پروژه چترها (پروژه مشترک امریکا و ژاپن ۱۹۹۱) ماه فوریه بیش از دو میلیون دلار و ۸ برابر قیمت اولیه به فروش رسید. 

منبع: ارت نیوز

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها