{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اتش سوزی کلیسای نوتردام باعث الودگی سربی در مناطق اطرافش شد

اتش سوزی کلیسای نوتردام باعث الودگی سربی در مناطق اطرافش شد
کدخبر : 4658
خبرنگار:

خانواده‌هایی که در نزدیکی کلیسای نوتردام زندگی می‌کنند و فرزندانش در اطراف این کلیسا به مدرسه می‌رود از دولت فرانسه شکایت کردند. اتش سوزی کلیسای نوتردام در سال ۲۰۱۹ موجب الودگی سربی در این منطقه شد و کودکان را در معرض تهدید جدی قرار داد.

هنرام‌روز: این خانواده‌ها با همکاری یک اتحادیه فعال در خصوص الودگی‌های زیست محیطی شکایت خود را مطرح کردند و می‌گویند با وجود وسعت اتش سوزی و اگاهی دولت فرانسه از خطرات الودگی سربی تا سه ماه بعد از حادثه هیچ اقدام و اطلاع رسانی در جهت رفع الودگی انجام نشده‌‌است و عمدا مردم را در ناآگاهی در این خصوص نگه داشتند. 

اوریل ۲۰۱۹ زمانی که سقف این کلیسا دچار حریق شد، سرب‌ موجود در بنا را ذوب کرد و دود سمی ناشی از ان در شهر ازاد شد. این دود برای کودکان خطرناک است و باعث نقص سیستم عصبی و مشکلات در کلیه‌ها می‌شود. 

اولین بار در ژوئیه ۲۰۱۹ گروه زیست محیطی فرانسه به رهبری رابین-د-بوئس شکایتی را علیه مقامات پاریس به اتهام به خطر انداختن جان مردم مطرح کرد. اما به گزارش رادیو بین المللی فرانسه پرونده در سال بعد منتفی شد. 

پنج ماه پس از آتش سوزی، نیویورک تایمز گزارش داد که مقامات فرانسوی از خطرات آلودگی سرب منتشر شده توسط این فاجعه ظرف ۴۸ ساعت پس از اتش سوزی آگاه شدند اما تصمیم گرفتند که در این مورد اطلاع رسانی عمومی نکنند تا از گسترش ترس بین مردم جلوگیری کنند، در نتیجه دانش اموزان در زمان الودگی در مدارس اطراف کلیسا به تحصیل ادامه دادند. اما در پی انجام ازمایش بر یکی از دانش اموزان مشخص شد که غلظت سرب در بدن او تا حد زیادی بالا رفته‌است. در این زمان بود که دولت در ژوئن ۲۰۱۹ از کودکان و زنان باردار ساکن این منطقه آزمایش خون گرفت.

این در حالی است که در ابتدا به کارگران مرمت‌گر تجهیزات ایمنی لازم در برابر الودگی سربی داده نشد و موضوع باعث شد که عملیات مرمت تعطیل شود و ضد عفونی الودگی سربی از کلیسا و مناطق اطراف تا چهار ماه پس از آتش سوزی کامل نشد. 

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که دود الوده تا ۳۱ مایلی اطراف کلیسا رفته‌است.

در ژوئیه سال ۲۰۲۰ لکس ون گین یک شیمیدان از دانشگاه کلمبیا در نیویورک نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که بر اساس ازمایش بر ۱۰۰ نمونه خاک از اطراف این کلیسا انجام شده‌بود و نشان می‌داد سرب موجود در ان دو برابر مقدار معمول است.

در ماه مه میدان نزدیک این کلیسا تعطیل شد چرا که آزمایشات نشان داد که هنوز سطح سرب در این منطقه کاهش نیافته بود.

منبع: ارت نت

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها