{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کاوه فرزانه درگذشت

کاوه فرزانه درگذشت
کدخبر : 4673

«کاوه فرزانه» عکاس طبیعت و حیات وحش و پزوهشگر، هفته گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

هنرام‌‍روز: مسعود زنده روح کرمانی  عکاس خبر درگذشت ایشان  را تایید کرد و گفت: مطلع شدم که آقای فرزانه پس از ابتلا به کرونا ۲۳ تیرماه بر اثر ایست قلبی در منزل از دنیا رفته‌اند و مراسم تشییع پیکر ایشان ۲۴ تیرماه در امامزاده عبدالله مهرشهر انجام شد؛ اما از آنجا که تمام اعضای خانواده به کرونا مبتلا شده بودند امکان اطلاع رسانی نبود. ضمن اینکه امروز مراسم کوچک خانوادگی برای ایشان برگزار خواهد شد.

زنده روح کرمانی درباره کاوه فرزانه فقید گفت: آقای فرزانه شاگردان زیادی را در عرصه عکاسی تربیت کردند و در یک سال و نیم گذشته کلاس‌های آنلاین خود را با جدیت ادامه دادند. تنها می‌توانم بگویم یکی دیگر از سرمایه‌های اجتماعی خود را از دست دادیم. این افراد مدام همانند برگ درخت می‌ریزند و باید کاری کرد.

فرزانه متولد مهاباد بود و نزدیک به ۳ دهه سابقه عکاسی داشت. او علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی، سابقه داوری جشنواره‌های مختلف عکاسی از جمله: دومین و سومین دوره مسابقه عکاسی از پدیده‌های فیزیکی، چهارمین جشنواره عکس عاشورایی، اولین دوسالانه عکس نور و نگاه، مسابقه سراسری عکس آب، نخستین جشنواره ملی عکس ویرا و اولین جشنواره ملی عکس حیران را بر عهده داشت.

«عکاسی ماکروگرافی و کلوزآپ»، «از آشوب ادراک تا ستایش تصویر (ترنگا ترنگ اندیشه)»، «واکاوی ساختارهای اسطوره و کهن الگو (نقد اسطوره ای - کهن الگویی عکس)»،‌« رویاهای مشترک خدایان» و «آئینه مهر آئین» از جمله تألیفات زنده‌یاد فرزانه است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها