{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معرفی خانه حراج

خانه حراج کریستیز

خانه حراج کریستیز
کدخبر : 1406

کریستیز بنگاه تجارت آثار و خانه حراج اشیاء هنری با شهرت جهانی است و دارای دفاتر اصلی در خیابان کینگ در لندن، انگلستان و راکفلر پلازا در نیویورک و ایالات متحده آمریکا است. این حراجی در سال 1766 میلادی در لندن تاسیس شد. قدیمی‌ترین کاتالوگ این شرکت مربوط به دسامبر 1766 است. اگرچه منابعی دیگر گزارش می‌کنند که جیمز کریستی اتاق‌های حراج را از سال 1762 اجاره کرده‌است و آگهی‌های تبلیغاتی خانه حراج کریستی در روزنامه‌ها به سال 1759 میلادی برمی‌گردند.

کریستیز سالانه حدود 350 مزایده در بیش از 80 دسته ، از جمله هنرهای زیبا و تزئینی ، جواهرات ، عکسها ، کلکسیونهای شخصی و عتیقه ، شراب و موارد دیگر ارائه می دهد. قیمت‌های کالای این مزایده‌ها  از 200 دلار تا بیش از 100 میلیون دلار است. کریستیز همچنین با تأکید بر هنر پس از جنگ و معاصر ، امپرسیونیست و مدرن ، مسترهای قدیمی و جواهرات ، دارای سابقه طولانی و موفق در زمینه فروش خصوصی برای مشتریان خود در تمامی این موارد است. خرید اثر و حضور در مزایده‌های خانه حراج کریستیز به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است.

کریستیز در 46 کشور جهان حضور داشته و 10 شعبه در سراسر جهان شامل لندن ، نیویورک ، پاریس ، ژنو ، میلان ، آمستردام ، دبی ، زوریخ ، هنگ کنگ و شانگهای دارد. در سال‌های اخیر، این خانه حراج، معاملاتی در بازارهای رو به رشد هنر مثل روسیه ، چین ، هند و امارات متحده عربی را انجام داده است و نمایشگاه هایی در این کشورها برگزار کرده‌است. شعبه‌ امارات این خانه حراج بر خرید و فروش آثار هنرمندان خاورمیانه تمرکز دارد.

از سال 1859 این شرکت با عنوان کریستی، مانسون و وودز شناخته می‌شد. در 1985 اولین دفتر خارج از کشور خود را با استخدام یک نماینده در رم بنیان نهاد. اولین خانه حراج خارج از کشور را در شهر ژنو ایجاد کرد که به حراج جواهرات اختصاص دارد.

کریستیز بین سال‌های 1973 تا 1999 یک شرکت سهامی عام بود و در بورس لندن مبادله می شد. در ماه مه 1998، یک شرکت هلدینگ به نام گروپِ آرتمیس متعلق به فرانسیس پینو به فرانسوی (François Pinault) ابتدا 29.1 درصد شرکت را به ارزش 243.2 میلیون دلار خرید و سپس در یک معامله باقی‌مانده سهم شرکت را، در مجموع به ارزش 1.2 میلیارد دلار، خریداری نمود.

دسته بندی مزایده‌های خانه حراج کریستیز

هنر آفریقا، اقیانوسیه و هنر ابتدایی آمریکای لاتین

آثار باستانی

هنر آسیایی

کتاب ها و نسخه های خطی

هنرهای زیبا و آثار تجسمی

مبلمان و هنرهای تزئینی

هنر اسلامی و خاورمیانه

جواهرات ، ساعت و کیف دستی

آثارعکاسی و چاپ دستی

علم و تاریخ طبیعی

هر سال در چند نوبت و به تفکیک کشور و یا قاره مزایده‌های آثار هنری با دسته بندی‌های بالا در شعبه‌های مختلف آن در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها