{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

۱۲۰۰ اثر به مسابقه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه کودک و نوجوان ارسال شد

۱۲۰۰ اثر به مسابقه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه کودک و نوجوان ارسال شد
کدخبر : 3149

دبیر پنجمین مسابقه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری از ارسال نزدیک به یک‌‌هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه‌ی این رویداد هنری خبر داد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیر مشهدی‌عباس با اعلام این خبر گفت: پس از انتشار فراخوان این مسابقه که از 10 اسفند 1399 تا 15 فروردین 1400 مهلت ارسال آثار اعلام شده بود شاهد استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان بودیم و با توجه به درخواست‌های زیاد زمان ارسال اثر را به مدت 5 روز تا 20 فروردین تمدید کردیم.

دبیر پنجمین مسابقه فیلم‌نامه‌ و نمایش‌نامه‌ کودک و نوجوان با اشاره به این‌که علاقه‌مندان باید آثار خود را در بخش مسابقه سامانه کانون ثبت می‌کردند، افزود: پس از پایان مهلت تعیین شده از سوی دبیرخانه این مسابقه، یک‌هزار و 119 اثر در سامانه ثبت شد که از این تعداد، 402 عنوان فیلم‌نامه بلند سینمایی، 316 نمایش‌نامه، 287 فیلم کوتاه و ‌194 فیلم‌نامه پویانمایی بود.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون با اشاره به جغرافیای سکونت شرکت‌کنندگان یادآور شد: تقریباً از تمامی شهرها حتی از برخی شهرهای مرزی کشور نیز به این مسابقه آثار ارسال شد.
مشهدی‌عباس با بیان اینکه از تمام گروه‌های سنی اثر دریافت کرده‌ایم، گفت: از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه مسابقه بر اساس گروه‌بندی سنی در رده‌ی سنی 10 تا 15 سال 30 شرکت‌کننده، 15 تا 25 سال 90 نفر، 25 تا 35 سال 225 نفر، 35 تا 45 سال 115 نفر، 45 تا 55 سال 60 نفر و 55 سال به بالا 40 نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

او همچنین در زمینه‌ مخاطبان آثار رسیده به دبیرخانه نیز یادآور شد: در حدود 40 درصد آثار این رویداد برای مخاطب کودک، 50 درصد برای نوجوانان و 10 درصد ویژه خانواده‌ها است به این معنا که کودکان و نوجوانان می‌توانند به همراه خانواده خود آثار تولید شده را تماشا کنند.

یادآوری می‌شود پنجمین مسابقه‌ فیلم‌نامه و نمایش‌نامه‌ کودک و نوجوان در دو مرحله صورت می‌گیرد به‌گونه‌ای که ابتدا طرح‌های ارسالی با توجه به شرایط مسابقه از سوی هیأت انتخاب بررسی و آثار برتر معرفی می‌شود و در مرحله دوم صاحبان آثار برتر یک ماه فرصت دارند تا نسخه اصلی فیلم‌نامه (سینمایی و فیلم کوتاه)، نمایش‌نامه و پویانمایی (داستانی کوتاه) خود را برای داوری پایانی به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

همچنین موضوع این مسابقه در بخش «تألیفی» با موضوع آزاد، در حوزه «اقتباسی» از آثار چاپ شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در بخش «قهرمانان وطن» با موضوع‌های (اسطوره من، همچون پدر، مهربان و زندگی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی) اعلام شده بود.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها