{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

زادروز ادل

زادروز ادل
کدخبر : 3763

ادل لوری بلو ادکینز MBE (‎/əˈdɛl/‎؛ زادهٔ ۵ مه ۱۹۸۸) خواننده و ترانه‌سرای اهل بریتانیا است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از ویکی پدیا، ادل ادکینز در ۵ مه ۱۹۸۸ و در تاتنهام، لندن به دنیا آمد. مادرش وی را در سن ۱۸ سالگی به دنیا آورد. ادل مادرش را بهترین دوست و مشوق خود می‌داند و در سخنرانی اشک بارش در مراسم گرمی ۲۰۱۲ نسبت به مادرش احساساتی شده و گفت: «فقط می‌خواهم بگویم، مادر، دخترت کارش را خوب انجام داد.»

پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه هنرهای نمایشی و فناوری بریت در سال ۲۰۰۶، ادل یک قرارداد موسیقی با ایکس‌ال رکوردینگز بست. در سال ۲۰۰۷، او جایزهٔ منتقدان بریت را دریافت کرد و برندهٔ نظرسنجی صدای بی‌بی‌سی شد. در سال ۲۰۰۸، نخستین آلبوم او، ۱۹ منتشر شد. این آلبوم دارای گواهی‌نامهٔ ۸ پلاتین در بریتانیا و سه پلاتین در ایالات متحده آمریکا است. در پنجاه و یکمین مراسم جایزه گرمی در سال ۲۰۰۹، ادل جوایز بهترین هنرمند جدید و بهترین اجرای آهنگ پاپ توسط خوانندهٔ زن را دریافت کرد.

ادل دومین آلبوم خود، ۲۱ را در اوایل ۲۰۱۱ منتشر کرد. این آلبوم رکورد طولانی‌ترین مدت صدرنشینی در جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در بریتانیا را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرد و برای او موفقیتی بیش از آلبوم نخستش در پی داشت. وی با این آلبوم موفق به دریافت ۶ جایزهٔ گرمی از جمله بهترین آلبوم سال در گرمی ۲۰۱۲ شد. این آلبوم چهارمین آلبوم پرفروش تاریخ بریتانیا است و در سراسر جهان بیش از ۳۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته‌است. در سال ۲۰۱۳ او موفق به کسب جایزهٔ گلدن گلوب و جایزهٔ اسکار برای ترانهٔ اسکای‌فال در فیلم اسکای‌فال جیمزباند شد.

yee58b2s5b44mr46oo7b

در ژانویه ۲۰۱۲ گزارش شد ادل رابطهٔ عاشقانه‌ای را با سایمون کُنِکی، کارآفرین خیریه شروع کرده‌است. ادل در ژوئن ۲۰۱۲ اعلام کرد او و سایمون منتظر تولد فرزندشان هستند. او در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۲ پسرشان، آنجلو، که فرزند اول او و فرزند دوم سایمون بود را به دنیا آورد وی در سال ۲۰۱۹ به دلیل اختلافات شخصی‌اش از سایمون کُنِکی جدا شد.

جدایی-ادل-و-همسرش-سایمن-کنکی-3-600x437

در سال ۲۰۱۳ ادل و کنکی پرونده‌ای علیه یک آژانس عکاسی در بریتانیا تشکیل دادند که عکس‌هایی که پاپاراتزی‌ها از پسرشان در یک سفر خانوادگی گرفته بودند، چاپ کرده بود. وکلای آن‌ها توانستند در ژوئیه ۲۰۱۴ از طرف کمپانی دریافت خسارت کنند.

افرادی چون کارل لاگرفلد و جون ریورز از ادل بخاطر وزنش انتقاد کرده‌اند ولی در مقابل نیز بسیاری از افراد از او حمایت کرده‌اند و بیان کرده‌اند او از وزنش راضی است و تنها در صورتی به فکر تغییر می‌افتد که روی سلامتی یا زندگی جنسی‌اش اثر بگذارد. ادل معتقد است تنها صداست که برای یک خواننده اهمیت دارد.

ادل از لحاظ سیاسی حامی حزب کارگر است. او متولد تاتنهام است و از تیم فوتبال تاتنهام هاتسپر حمایت می‌کند.

ادل از زمانی که مادر شد فعالیت‌های موسیقی‌اش را کمتر کرد اما این مسئله باعث نشد که درآمد او کم شود. به گفتهٔ یک منبع آگاه علی‌رغم اینکه وی ۴ سال آلبوم جدیدی منتشر نکرده بود اما روزانه ۸۰ هزار پوند به درآمدش افزوده می‌شود. وی صاحب دو کارخانه است که طی ۲۲ ماه ۵۴ میلیون پوند درآمد داشته‌است. ادل بارها گفته‌است که فرزندش اولویت زندگی اوست و دوست دارد یک مادر تمام وقت باشد. در ژانویه ۲۰۱۵ گزارش شد که ادل حدوداً ۱۸۰ میلیون دلار دارایی دارد و ثروتمندترین موسیقی‌دان زیر ۳۰ سال دنیااست. البته ادل در نوامبر ۲۰۱۵ آلبوم جدیدش را منتشر کرد و که فروش شگفت‌انگیزی داشت ادل به‌عنوان یک نماد برای جامعه دگرباشان جنسی شناخته می‌شود. در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۶ و بنا بر طبق عادت عاطفی، اجرای خودش در آنتورپ بلژیک را به قربانیان تیراندازی باشگاه شبانهٔ اورلندو تقدیم کرد.

پس از وقفه‌ای ۳ ساله، ادل سومین آلبوم خود، ۲۵ را در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵ منتشر کرد. این آلبوم رکورد بیشترین فروش در هفتهٔ اول را در ایالات متحده و بریتانیا شکست و در بیشتر جداول موسیقی جهان در صدر قرار گرفت. تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۰ میلیون از آلبوم‌های ادل و تک‌آهنگ‌های او در سرتاسر جهان فروخته شده‌است و ادل را یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان جهان کرده‌است.

Adele-biographya-com-21

 

ادل دارای سه آلبوم استودیویی با نام‌های زیر است:

  • 19 (۲۰۰۸)
  • 21 (۲۰۱۱)
  • 25 (۲۰۱۵)

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها