{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جشنواره فیلم کوتاه سایه کلید خورد

جشنواره فیلم کوتاه سایه کلید خورد
کدخبر : 3803

سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه سایه با انتصاب دبیر این جشنواره آغاز به کار کرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری برنا، «سعید ابوالحسنی» مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق‌برنامه دانشگاه سوره، در حکمی محمدحسین یاوری را به عنوان دبیر سیزدهمین جشنواره‌ فیلم کوتاه سایه منصوب کرد.

سیزدهمین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه سایه به همت انجمن علمی سینما و کانون فیلم با همکاری مدیریت امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق‌برنامه دانشگاه سوره برای نخستین بار به صورت جشنواره کارگاهی (Art Residency) با هدف استعدادیابی، پرورش ایده‌های دانشجویی، تبدیل آن‌ها به ایده قابل اجرا، تشکیل گروه‌های فیلم‌سازی دانشجویی(Cast) و در نهایت تولید ایده‌های پرورش یافته با حمایت مالی از جانب دانشگاه در ۴ مرحله به مدت ۱۱ ماه به صورت درون دانشگاهی برگزار و فراخوان آن ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ منتشر می‌شود.

تیم برگزاری جشنواره

شورای برگزاری این جشنواره را محمدمهدی عبدی، محمدجواد صابری، نگار صوفی، مهتاب احمدخان‌بیگی، محمدحسین یاوری، سوگند جوادی محتشم و زنیب غضنفری تشکیل می دهند. همچنین محمدمهدی عبدی معاون دبیر جشنواره خواهد بود. 

سوگند جوادی محتشم، مدیر روابط عمومی، مهتاب احمدخان بیگی، دبیر اجرایی و پدرام فتاحی و سحر فراهانی، مدیران هنری خواهند بود. 

به گزارش ایرنا، جشنواره ملی فیلم کوتاه سایه، از سال ۱۳۸۴ به صورت مستقل با همت دانشجویان رشته سینمای دانشگاه سوره کار خود را آغاز کرد. این جشنواره هر سال توسط دانشجویان سینمای دانشکده هنر سوره و با هم یاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه و مدیر گروه سینما، برگزار می شد اما گاهی با وقفه مواجه شده است.

 

این جشنواره از دوره دوازدهم که در سال  ۱۳۹۷ برگزار شد، به مناسبت ۲۵ سالگی دانشگاه سوره، به صورت ملی برگزار می‌شود.

هدف اصلی جشنواره سایه، فراهم آوردن زمینه‌ای برای نمایش توانمندی‌های دانشجویان سینما و ایجاد فضایی سالم جهت رقابت میان آثار آن هاست. از دیگر رویکردهای جشنواره، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی و ورکشاپ ها به منظور ارتقاع سطح علمی و عملی دانشجویان، و همچنین ایجاد فضایی مناسب جهت برقراری ارتباط مفید و مثمر ثمر میان دانشجویان و استعداد یابی در بین این دانشجویان بوده است.

 بعد از اختتامیه نهمین دوره جشنواره سایه رایزنی هایی مبنی بر اضافه کردن بخش فیلم‌نامه‌نویسی به جشنواره سایه صورت گرفت و اولین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی سایه در اردیبهشت ماه ۹۵ با همت و حمایت معاونت دانشجویی و فرهنگی  دانشگاه سوره و همکاری انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها