{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فیلم کوتاه مصطفی در نخستین دوره جشنواره فرهنگی هنری تراوک اکران می‌شود

 فیلم کوتاه مصطفی در نخستین دوره جشنواره فرهنگی هنری تراوک اکران می‌شود
کدخبر : 3806

فیلم کوتاه "مصطفی" به نویسندگی کارگردانی علیرضا تیموری پس از چندین حضور بین المللی، این بار منتخب "تراوک" شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری برنا، پیمان شاه محمدی، تهیه کننده و پخش کننده بین المللی فیلم کوتاه مصطفی با اشاره به هییت داوران بخش فیلم این جشنواره مستقل گفت:"علی مصفا، فاطمه معتمد آریا و فرنوش صمدی" ما را به جشنواره های مستقل امیدوارتر می کنند. این ترکیب داوران برای نخستین دوره ی برگزاری یک جشنواره امیدوار کننده است و به نظرم رقابت بین آثار میتواند جذاب و در عین حال سخت باشد.از بین 482 اثر ارسالی به دبیرخانه ی این جشنواره، حدود 72 اثر انتخاب و به بخش رقابتی جشنواره راه یافته اند. محوریت این جشنواره با تکیه بر موضوعات "خانه و خانواده ، سفر" میباشد. این جشنواره که به مناسبت نکوداشت "پروفسور ایرج اعتصام"، پدر نوین معماری ایران برگزار میگردد در چهار بخش فیلم، عکس، کاریکاتور و داستان به کار خود ادامه میدهد. این هفتمین حضور بین المللی و جشنواره ایِ فیلم کوتاه"مصطفی" است.

فیلم کوتاه "مصطفی" با همراهی سازمان فیلم منطقه جنوب و فیلم اینستیتوت سوئد، در ایران ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: مصطفی (مرد افغان) به همراه خانواده در ایران زندگی می کند. این خانواده شناسنامه و هویت اجتماعی و مدنی ندارند.نداشتن هویت برای این خانواده دردسرساز می شود.

این فیلم محصول مشترک و همکاری هنرمندان سه کشور "سوئد ، ایران و افغانستان" است.

انتخاب در چهلمین دوره فستیوال بین المللی گوتنبرگ سوید، برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم در فستیوال رومی استکهلم سوئد، راه یافته به بخش کرنر فستیوال بین المللی کن فرانسه ، نمایش در دومین جشنواره گانداهارای پاکستان و نامزد چهار بخش و جایزه ی بهترین کارگردانی فیلم کوتاه در جشنواره ی بین المللی "فیلم کوتاه کلکته هندوستان" در کارنامه ی مصطفی به چشم میخورد.

 علاوه بر پیمان شاه‌محمدی که تهیه‌کننده و مجری طرح،مشاورکارگردان، تدوینگرو برنامه ریز فیلم است، علیرضا تیموری و کُرنلیا اسوِنسون نیز تهیه‌کنندگان مشترک این فیلم بین المللی هستند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها