{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«عروسکِ» الهه اسماعیلی، جایزه هات داکس را گرفت

«عروسکِ» الهه اسماعیلی، جایزه هات داکس را گرفت
کدخبر : 3844

مستند «عروسک»، ساخته الهه اسماعیلی، با دریافت جایزه از جشنواره هات داکس کانادا، واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین مستند کوتاه اسکار ۲۰۲۲ شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، بیست و هفتمین دوره جشنواره  مستند «هات داکس» کانادا، فهرست برندگان خود را منتشر کرد و مستند «عروسک»، ساخته الهه اسماعیلی، با دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه بین‌المللی، واجد شرایط رقابت در اسکار ۲۰۲۲ شد. 

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات داکس از جمله رویدادهای سینمایی مورد تایید آکادمی اسکار است و برندگان اصلی آن فرصت رقابت در جوایز اسکار را پیدا می‌کنند. 

مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی، مستند «الناز عزیز» ساخته مانیا اکبری به نمایندگی از سینمای کانادا و مستند «همسایگی ماه» ساخته مهرداد فرهمند و محصول مشترک ایران، کانادا و سوریه نیز در بخش «ویترین جهان» جشنواره فیلم هات داکس حضور داشتند. 

جشنواره فیلم «هات داکس» که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جشنواره فیلم مستند در آمریکای شمالی به‌شمار می‌رود، امسال بیست و هفتمین دوره خود را به دبیری کریستوفر مک‌دونالد، بازیگر آمریکایی با نمایش ۲۱۹ مستند از ۶۶ کشور جهان از ۲۹ آوریل تا ۹ می ۲۰۲۱ (۹ تا ۱۹ اردیبهشت) به صورت آنلاین در شهر تورنتو کانادا برگزار می‌کند. 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها