{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

زندگینامه و بیوگرافی محسن یگانه

زندگینامه و بیوگرافی محسن یگانه
کدخبر : 3968

محسن یگانه (زاده ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۴) خواننده، ترانه‌سرا، نوازنده، آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی پاپ ایرانی است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از ویکی پدیا، محسن یگانه دانشجوی رشته مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی بود که در دانشگاه آزاد تهران واحد جنوب تحصیل می‌کرد اما پس از گذراندن شش ترم به علت مشغله بسیار در حرفه موسیقی، از ادامه تحصیل انصراف داد.

او فرزند یکی مانده به آخر خانواده است و دو خواهر بزرگترش هر کدام پزشک و دندان‌پزشک هستند. او فرزند یکی از شهدای جنگ ایران و عراق، محمدرضا یگانه است و مادرش استاد دانشگاه است.

محسن یگانه موسیقی را با یک گیتار شروع کرد. میل به موسیقی و یک شنونده خوب بودن را بر حسب اتفاق با شنیدن یکی از قطعات بی‌کلام آلبوم بهار من «گل گندم از شادمهر عقیلی» بدست آورد که حس عجیبی نسبت به موسیقی روز «پاپ» پیدا کرد و با علاقه دو چندانی که در او به وجود آمده بود به فراگیری ساز گیتار پرداخت. نواختن را با تکیه بر خود و بدون استاد شروع کرد، اما در همان ابتدای کار با مشکلات زیادی روبه‌رو شد. مخالفت خانواده برحسب شرایط خانوادگی و به لحاظ اینکه او هوش خوبی داشته و خانواده به خاطر سطح بالای علمی بیشتر تمایل به ادامه تحصیل او را داشتند و باعث شده بود فرصتی برای آموزش ساز گیتار زیر نظر استادان مختلف را پیدا نکند، ولی این مانع کار نشد و محسن یگانه با پشتکار عجیبی به نواختن گیتار ادامه داد تا جایی که در نوازندگی به حدی رسید که بتواند خود این ساز را آموزش دهد.

سایت+رسانه+جوان+محسن+یگانه

محسن یگانه اولین ترانه خود را در کنار محسن چاوشی و حامد هاکان با نام نشکن دلمو با ترانه‌سرایی و آهنگسازی خودش و تنظیمی از محسن چاوشی اجرا کرد. آلبوم اول او با نام سال کبیسه به صورت زیر زمینی منتشر شد. بعد از این آلبوم محسن یگانه فعالیت خود را با انتشار تک‌آهنگ ادامه داد؛ ناگفته نماند که اغلب همین تک‌آهنگ‌های پخش شده، برای جلوگیری از پراکندگی دور هم جمع می‌شد و به اسم آلبوم بروی سایت‌ها قرار می‌گرفت. او چند سال به عنوان خواننده غیرمجاز شناخته می‌شد که بعد از مدتی تصمیم مجدد به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفت. بعد از مدتی سکوت و کش و قوس‌های زیاد عاقبت در ۱۷ تیر ۱۳۸۷ آلبوم نفس‌های بی هدف را منتشر کرد.

بعد از اولین آلبوم رسمی محسن یگانه با فاصله دو سالی که در وقفه آلبوم محسن یگانه افتاد او بیشتر وقتش را صرف اجرای کنسرت می‌کرد و با وسواس‌هایی که به خرج داد، زمان زیادی را صرف آلبوم رگ خواب کرد. رگ خواب در مرداد ۱۳۸۹ وارد بازار شد و ترانه سرآلبومی این آلبوم با نام سکوت بسیار مورد استقبال قرار گرفت و محبوب‌ترین آهنگ سال "۱۳۸۹" شناخته شد.

آلبوم بعدی او با نام حباب، ۲ سال بعد و در مهر ۱۳۹۱ با ۱۴ قطعه وارد بازار شد.

محسن یگانه آلبوم حباب را آخرین آلبوم خود خوانده بود و در عین حال در اظهار نظر عجیبی گفته بود: این آخرین آلبوم من است. سپس به درخواست هوادارانش تصمیم خود را عوض نموده و تصمیم به انتشار مجدد آلبوم گرفت و این قول را به هوادارانش داد که پس از انتشار چند تک‌آهنگ کار آلبوم را آغاز کند. سرانجام در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ آلبوم چهارم وی با نام نگاه من منتشر شد.

محسن یگانه ترانه‌سرایی بیشتر قطعاتش را خودش به عهده گرفته‌است. او همچنین برای خوانندگانی چون محمد اصفهانی، علی لهراسبی و … ترانه سروده و آهنگسازی و تنظیم کرده‌است.

حواشی

او ترانه ای به نام گله کرکس‌ها اجرا کرده که محتوای آن یهودستیزانه قلمداد شده‌است. ازین رو کنسرت او در سال ۲۰۱۷ در سالن مایکروسافت تئاتر شهر لس آنجلس با تحریم و تظاهرات جامعه کلیمیان ایرانی تبار همراه بود. با وجود اینکه عده‌ای اعلام کردند که از ۷۱۰۰ نفر ظرفیت سالن تنها ۱۰۰۰ بلیط فروش رفته اما با منتشر شدن تصاویر و فیلم‌های کنسرت و همچنین مصاحبه مدیربرنامهٔ محسن یگانه با ایسنا معلوم شد که ظرفیت سالن تقریباً تکمیل بوده و کنسرت به خوبی و بدون هیچ مشکلی برگزار شده‌است.

آلبوم ها
۱۳۸۵ سال کبیسه
۱۳۸۷/۰۴/۱۷ نفس‌های بی‌هدف
۱۳۸۹/۰۵/۲۰ رگ خواب 
۱۳۹۱/۰۷/۳۰ حباب 
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ EP 
۱۳۹۴/۰۲/۲۰ نگاه من 
محسن-یگانه
 
جوایز و افتخارات
برنده تندیس بهترین اجرای زنده موسیقی پاپ، بخش کارشناسی (مشترکاً «احسان خواجه‌امیری» و «محسن یگانه»)، از اولین جشنوارهٔ سالانهٔ موسیقی ما، در سال ۱۳۹۱
دریافت تندیس سالن تئاتر نوکیا لس آنجلس (Nokia Theatre L.A. Live) و ثبت نام او به عنوان یکی از مشاهیر این تالار
برنده تندیس بهترین ترانه‌ساز (Songwriter) از دومین مراسم جایزه ترانه افشین یداللهی در سال ۱۳۹۷

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها