{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پرفسور پیانو به تالار رودکی می‌آید

پرفسور پیانو به تالار رودکی می‌آید
کدخبر : 1231

"گوتلیب والیش" نوازنده اتریشی به تهران سفر می‌کند تا طی دو شب در تالار رودکی آثاری از موسیقی کلاسیک را برای مخاطبان ایرانی اجرا کند.

به گزارش هنر‌ام‌روز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل "بنیاد رودکی"، کنسرت رسیتال پیانوی "گوتلیب والیش" نوازنده برجسته اتریشی و استاد دانشگاه هنر برلین ۶ و ۷ دی‌ماه ساعت ۲۰ در تالار رودکی اجرا می‌شود. در این کنسرت آثاری از مشاهیر بزرگ دنیای موسیقی چون "لودویگ فان بتهوون"، "یوزف هایدنریا" و "فرانتس شوبرت" نواخته می‌شود.

والیش یکی از پیشتازان نمایندگی نسل جوانتر هنرمندان اروپایی است. وی در طول سال‌های فعالیت هنری خود با ارکسترهای برجسته‌ای از جمله فیلارمونیک وین، سمفونیک وین، ارکستر جوانان گوستاو مالر، سمفونی ورشو، ارکستر مجلسی اشتوتگارت، ارکسترسمفونی رادیو فرانکفورت، کامراتای سالزبورگ، ارکستر فیلارمونیک سلطنتی لیورپول و ... به عنوان نوازنده پیانو همکاری داشته است. وی همچنین در جشنواره های معتبر و سالن های کنسرت مشهور به اجرای برنامه پرداخته است که از آن میان می توان به جشنواره لوسرن، کلاویرفستیوال روهر، بتهوون فِست بن، شوبرتیَد شوارزِنبرگ، ویگمورهال لندن، کارنِگی هال نیویورک، تون هال زوریخ، جشنواره والونی و جشنواره هنرهای سنگاپور اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۰ "گوتلیب والیش" جوانترین استاد دانشگاه موسیقی ژنو شد و در سال ۲۰۱۳ در آکادمی موسیقی فرانتس لیست به سمت استادی رسید. در سال ۲۰۱۶ دانشگاه هنر برلین او را "پروفسور پیانو" نامید.

این هنرمند در سال 96 نیز در تهران کنسرت داشته است.

رِسیتال  به اجرای موسیقی آوازی یا سازی (بی‌کلام) توسط یک نوازنده یا اجرایی از کارهای یک آهنگساز گفته می‌شود. ابتکار رسیتال تک‌نوازی پیانو منسوب به "فرانتس لیست"، آهنگساز بزرگ مجار است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها