{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یادمان محمد نوری در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود

یادمان محمد نوری در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود
کدخبر : 1268

یادمان محمد نوری خواننده و مدرس آواز سه شنبه 3 دی ساعت 19 در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

هنر ام‌روز-فاطمه اسماعیلی: یادمان نودمین زادروز "محمد نوری" سه‌شنبه ۳ دی ماه ساعت ۱۹ با حضور اهالی موسیقی و سخنرانی "محمد سریر و میلاد کیایی" در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

بازخوانی دو اثر از "محمد نوری" با خوانندگی "پژمان مصلح" به همراه گروه موسیقی، اجرای آثاری از "فرامرز پایور" با نوازندگی "فرهاد احمدی(تار)، علیرضا فریدون‌پور(آواز)، سعید رودباری(تنبک) و محمد انصاری(سنتور)، همنوازی سه‌تار و آواز(امیر متولی و رادفر ریاحی)، دو نوازی سنتور و تنبک(رضا مهدوی و فریبرز جعفری) و تکنوازی پیانو (پیام سوری)" از اجراهای موسیقی این برنامه است.

"محمد نوری" برنده جایزه "خورشید طلایی" (۵۰ سال صدای متفاوت و ماندگار) در سال ۷۸ از جشنواره مهر و دارای مدرک درجه یک هنری از شورای عالی ارزیابی کشور و وزارت ارشاد بود. وی در سال ۱۳۸۵ به عنوان چهره ماندگار برگزیده شد.

او ده آلبوم موسیقی را در زمان حیات خود منتشر کرد و سه آلبوم خود با نام‌های "جان مریم، در شب سرد زمستانی و آوازهای سرزمین خورشید" را با "فریبرز لاچینی" همکاری کرد. همچنین آلبوم‌های "دلاویزترین، جاودانه با عشق، چراغی در افق و جلوه‌های ماندگار" را با "محمد سریر" و آلبوم‌های "در ماه باران، شکوفه باران، شکوفه در شکوفه" را با "شهرام گلپریان" خلق کرد. 

"محمد نوری" متولد 1308 در تهران و فارغ‌التحصیل هنرستان تئاتر، زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران، و مبانی تئاتر از دانشکده علوم اجتماعی بود. سرانجام پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان و وخامت وضعیت جسمانی در شامگاه ۹ مرداد ۱۳۸۹ در بیمارستان جم در تهران درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

*

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی سید خندان، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها