{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

از پروژه مادرم ایران علی رهبری

قطعه دنیای بدون جنگ به جایزه گرمی معرفی شد

قطعه دنیای بدون جنگ به جایزه گرمی معرفی شد
کدخبر : 1685

"دنیای بدون جنگ" یکی از قطعات پروژه "مادرم ایران" به آهنگسازی "علی رهبری" که چندی پیش به خوانندگی "محمد معتمدی" اجرا شد، به جایزه "گرمی" سال آینده معرفی شد.

به گزارش هنر ام‌روز، قطعه "شماره ۴" پوئم سمفونیک "مادرم ایران" اثر "علی رهبری" آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی کشور با نام "دنیای بدون جنگ" توسط کمپانی بین‌المللی «ناکسوس» کشور آلمان برای شرکت در مسابقه گرمی سال آینده انتخاب شد.

این اثر ۲۸ دقیقه‌ای در سال ۱۳۹۶ روی اشعار "سعدی شیرازی و محمد فرید ناصری" برای خواننده ایرانی و ارکستر بزرگ سمفونیک ساخته و به استاد "حسین دهلوی" هدیه شده است.

پوئم سمفونی "مادرم ایران" که  در کنسرتی با صدای "محمد معتمدی" و همراهی ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا با صدابرداری "جان ایکالو"، مدیریت پروژه "باربد بیات" در سالن آسپندوس آنتالیا به صورت زنده ضبط شده است، شامل ۱۱ قطعه بوده که  کمپانی ناکسوس سه آلبوم آن را به بازار بین‌المللی عرضه کرده است.

"عاشقم بر همه عالم" با شعری از سعدی و تقدیم به "روح الله خالقی"، "سرود مادرم ایران" روی شعر "فرید ناصری" و تقدیم به "محمدرضا شجریان"، "عربیزیشن" تقدیم به "مصطفی کمال پورتراب"" قطعاتی دیگری هستند که برای آلبوم دوم پروژه "مادرم ایران" در نظر گرفته شده است.

جوایز گرمی از جوایز بین‌المللی موسیقی است که از سال ۱۹۵۹ سالانه از سوی "آکادمی ضبط" در لس‌آنجلس  به هنرمندان و تیم های ضبط اهدای می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها