{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معرفی موسیقی‌های شاخص فیلم‌هایی که در سال گذشته تولید شدند

معرفی موسیقی‌های شاخص فیلم‌هایی که در سال گذشته تولید شدند
کدخبر : 1800

سال گذشته موسیقی‌های تاثیرگذاری برای برخی فیلم‌ها ساخته شد که اگر فیلم را هم ندیده باشید شنیدن موسیقی متن آنها خالی از لطف نیست.

هنر ام‌روز-فاطمه اسماعیلی: در این گزارش 10 موسیقی متن فیلم‌های 2019 در سبک‌های متفاوت سینمایی و موسیقایی را معرفی می‌کنیم. موسیقی این فیلم‌ها در رتبه‌بندی‌ها از منظر مخاطبین و منتقدین جایگاه خوبی کسب کرده است.

1. فیلم Rocketman (راکت من)

فیلمی در ژانر موزیکال، درام  به کارگردانی «دکستر فلچر» است. این فیلم به دوره‌ای از زندگی «التون جان» خواننده و آهنگساز انگلیسی پرداخته‌است. در مراسم گلدن گلوب این فیلم  توانست جایزه بهترین ترانه را از آن خود کند.

موسیقی متن برعهده «متیو مارگسون» است و در این فیلم از آهنگ‌های «التون جان» استفاده شده که توسط بازیگران فیلم اجرا می‌شوند. آلبوم موسیقی «راکت‌من» با استقبال مخاطبان مواجه شد و یکی از پرفروش‌های سال 2019 است.

موسیقی متن

2. فیلم Us (ما)

فیلمی در ژانر ترسناک به کارگردانی «جوردن پیل» است که از سوی منتقدین واکنش‌های مثبتی دریافت کرده است. موسیقی متن فیلم برعهده «مایکل آبز» است.

قطعه «Tethered Mix» در این فیلم خبر از اتفاقی بد می‌دهد و پیل اعتراف کرده که ایده این آهنگ از فیلم «Nightmare on Elm Street» به ذهنش رسیده و آن‌ را با آهنگساز مطرح کرده است. او در مصاحبه‌ای گفته «فیلم در کالیفرنیای شمالی که مهد هیپ‌هاپ کلاسیک است اتفاق می‌افتد.»

داستان آن درباره یک مادر و پدر فرزندان خود را به خانه‎ی ساحلی می‌برند تا اوقات خوشی را در آنجا سپری کنند اما این موضوع زیاد طول نمیکشد تا اینکه یک خانواده دقیقا شبیه آنها بیرون خانه آنها دیده می شوند و سعی می کنند زندگی آنها را به خطر بیندازند.

58

3.فیلم Yesterday  (دیروز)

فیلمی موزیکال در ژانر کمدی به کارگردانی «دنی بویل» است که  آثار مطرح دیگری مانند فیلم‌های «میلیونر زاغه‌نشین و 127 ساعت» را ساخته است.. موسیقی متن این فیلم را از «دنیل پمبرتون» است که در لیست بهترین‌های سال 2019 جای گرفته است.

داستان فیلم با یک تصادف شروع می‌شود. گروه بیتلز و ترانه های از یاد مردم میرود و گویی از ابتدا وجود نداشته اند. سه نفر در دنیا بیتلز را به یاد می آورند که یکی از آن‌ها خواننده ایست که ترانه ها را بازخوانی می‌کند.

موسیقی متن

4. انیمیشن The Lion King (شیرشاه)

انیمیشن موزیکال به کارگردانی «جان فاورو» است که به‌صورت لایواکشن ساخته شده است. «هانس زیمر» که قسمت اول این فیلم در سال 1994 را آهنگسازی کرده بود، موسیقی متن این فیلم را بازسازی کرد. «التون جان و بیانسه» ترانه اصلی فیلم را اجرا کرده‌اند.

زیمر در طول بیش از سه دهه فعالیت هنری، برای بیش از ۱۵۰ فیلم موسیقی متن نوشته‌است. 

در جولای 2019 «بیانسه» آلبومی به‌نام The Lion King: The Gift منتشر کرد. ترانه‌سرایی و تولید آهنگ «Spirit» این آلبوم را «ایلیا سلمان‌زاده، لابیرنت و بیانسه» به‌عهده داشته‌اند.

موسیقی متن

5. فیلم Wild Rose (رز وحشی)

فیلمی درام موزیکال به کارگردانی «تام هارپر» است. موسیقی متن این فیلم را «جک آرنولد» ساخته است و شامل آهنگ‌هایی در سبک کانتری، فولکلور و ایندی راک است که همه آن‌ها توسط بازیگر فیلم «جسی باکلی» اجرا می‌شوند.

این فیلم داستان رزلین هارلان، دختری 23 ساله از طبقه کارگر اهل گلاسکو اسکاتلند را دنبال می‌کند که پس از گذشت یک سال محکومیت برای حمل مواد مخدر، حال آزاد شده و قرار است دوباره برای رسیدن به آرزوهایش یعنی خواننده کانتری شدن، تلاش کند، اما او یک مانع بزرگ دارد؛ او یک دختر و پسر دارد که مانع بزرگش هستند که مادرش در حال نگه‌داری از آن‌ها طی این یک سال بوده است.

موسیقی متن

6. فیلم Joker (جوکر)

فیلمی روانشناختی اثر «تاد فیلیپس» است که برای پنجمین بار شخصیت جوکر را بازسازی می‌کند. موسیقی متن را  «هیلدور گودنا دوتیر» آهنگساز و نوازنده ویلن سل ایسلندی ساخته است و توانست جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین موسیقی متن را دریافت کند.

داستان فیلم در سال 1981 و شهر گاتهام سیتی رخ می‌دهد و داستان زندگی کمدین شکست‌خورده‌ای به نام آرتور فلک را دنبال می‌کند که بعد از تجربه‌های تلخ در کودکی و مشکلات روحی به خشونت رو می‌آورد.

Joker-2019

7. فیلم A Hidden Life (یک زندگی پنهان)

فیلمی درام به کارگردانی «ترنس مالیک» است. موسیقی متن آن را «جیمز نیوتن هاوارد» ساخته است که در نقشی اساسی در انتقال مفاهیم و احساسات در طول فیلم دارد.

این فیلمی جنگی‌ست با این تفاوت که به جای نشان دادن نبردهای بزرگ و پر زد و خورد جنگ جهانی دوم، داستان کشمکش یک مسیحی با وجدان و ایمانش را به تصویر می‌کشد. 

موسیقی متن

8.انیمیشن Frozen II (منجمد 2)

یک انیمیشن سه بعدی در سبک فانتزی و موزیکال  به کارگردانی «جنیفر لی و کریس باک» است که در نوامبر سال 2019 از سوی والت دیزنی منتشر شد. این فیلم، دنباله «منجمد» محصول 2013 است.

این فیلم شامل هفت آهنگ جدید است که مجددا توسط «کریستن اندرسون-لوپز و رابرت لوپز» ساخته شده است اما آهنگساز نسخه اول آن «کریستف بک» است.

انیمیشن «منجمد2» نامزد بهترین ترانه در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب و نامزد بهترین ترانه در نود و دومین دوره جوایز اسکار شد اما موفق به کسب آن‌ها نشد.
موسیقی متن

9.فیلم (Little Women) زنان کوچک 

 فیلمی درام و تاریخی به کارگردانی و نویسندگی «گرتا گرویگ» است و این اثر هشتمین فیلم اقتباس شده از رمانی به همین نام محصول سال 1886 میلادی نوشته «لوییزا می الکات» است..

موسیقی این فیلم اثری از آهنگساز بزرگ و برنده اسکار «الکساندر دسپلا» است که کاندید جایزه بهترین موسیقی اسکار نیز شد اما آن را به فیلم جوکر باخت.

داستان فیلم درباره چهار خواهر است که از دوران نوجوانی تا جوانی آن‌ها را به تصویر می‌کشد و قصه زندگی هرکدام را تعریف می‌کند.

موسیقی متن

10) فیلم  (Dolemite Is My Name) دولمایت اسم من است

به کارگردانی «کریگ برور» و نقش‌آفرینی «ادی مورفی» یک اثر کمدی و درام است که بخشی از زندگی و چالش‌های حرفه‌ای «رودی ری مور» پدرخوانده‌ی موسیقی رپ را به تصویر می‌کشد. این فیلم درباره فرهنگ سیاه‌پوستان آمریکا است که در کنار جذابیت و سرگرمی، داستانی یکپارچه و موزیکال را از نحوه‌ی تولد موسیقی رپ به تصویر می‌کشد.

این فیلم همچنین نشان‌دهنده‌ی روند ساخت یک فیلم کمدی به نام «دولمایت» (Dolemite) است و چالش‌های پیش روی «رودی ری مور» را برای اکران آن در سینماهای آمریکا نشان می‌دهد.

موسیقی متن آن را «اسکات بومار» ساخته است.

موسیقی متن

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها