{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

برگزاری کنسرت در خرابه‌های کلیسای شوشی

برگزاری کنسرت در خرابه‌های کلیسای شوشی
کدخبر : 2164
خبرنگار:

سواک آوانسیان نوازنده ارمنستانی ویولن در میان آوارهای کلیسای جامع شوشی نشست و در عزای ساختمان ویران شده ویولن نواخت.

هنرام‌روز: کلیسای جامع شوشی ارمنستان در میان درگیری ارمنستان و آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ، که صدها نفر کشته و ده‌ها هزار نفر پس از دو هفته جنگ جدید آواره شده‌اند، مورد اصابت گلوله و موشک قرار گرفته است.

عصر روز پنجشنبه ۸ اکتبر، گنبد کلیسای جامع شوشی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و ساختمان داخلی به شدت آسیب دید.

از تالار موسیقی این کلیسا، برای پناه دادن به زنان و کودکان استفاده می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از کودکان در زمان بمباران در داخل خانه بوده‌اند، هیچ کدام زخمی نشده‌اند اما بسیاری از آن‌ها دچار حملات عصبی شده‌اند.

وزارت امور خارجه ارمنستان، حملات آذربایجان به کلیسا را به عنوان یک جنایت جنگی محکوم کرد و آن را "یک جنایت علیه بشریت" خواند.

وزارت دفاع آذربایجان نیز حمله به کلیسای جامع را انکار کرد و گفت ارتش این کشور بناهای تاریخی، فرهنگی و به ویژه مذهبی را مورد هدف قرار نمی‌دهد.

از روز پنجشنبه، تصاویر و فیلم‌هایی از کلیسای تخریب شده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

دانیل دکر، پیانیست و آهنگساز آمریکایی با به اشتراک گذاشتن عکس‌هایی از ساختمان ویران شده در صفحه فیس‌بوکش نوشت: کلیسای جامع شوشی قبل و بعد از حملات موشکی آذربایجان. من در سال ۲۰۱۷ در این کلیسا، کنسرت برگزار کردم. این قلب من را می‌شکند.

کلیسای شوشی یکی از بزرگترین کلیساهای ارمنی در جهان است که در سال ۱۸۸۸ ساخته شده است. این کلیسا یک‌بار در خلال درگیری‌ها در سال ۱۹۲۰ آسیب دیده است.

پدر آندریاس، یکی از کشیش‌های کلیسای جامع به رسانه‌ها گفت: دیوارهای کلیسای جامع زیبا ما خراب شده است. من این درد را احساس می‌کنم که امروز دنیا به آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد و اینکه پسران ما برای دفاع از سرزمین مادری ما جان می‌دهند ، واکنش نشان نمی‌دهد.

پارگف مارتیروسیان، اسقف اعظم به آرمن پرس گفت: آنها ارزش‌های معنوی ما را بمباران می‌کنند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها