{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هفتم نوامبر، سال‌مرگ لئونارد کوهن

هفتم نوامبر، سال‌مرگ لئونارد کوهن
کدخبر : 2268
خبرنگار:

کوهن اولین کتاب شعرش را در سال ۱۹۵۶ در مونترال منتشر کرد، اولین رمان او نیز در سال ۱۹۶۳ به کتاب فروشی‌ها آمد. درون مایه شعرهای او دین، سیاست، انزوا، روابط میان فردی و جنسی است. او سال‌هایی را نیز به تمرین ذن بودایی سپری کرد.

هنرام‌روز: کوهن در سال ۲۰۱۱ به دلیل «مجموعه آثارش که بر سه نسل در سرتاسر جهان تأثیر گذاشته‌ است» جوایز شاهدخت آستوریاس - یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا - را دریافت کرد. هیئت داوران جایزه‌ی پرنس آستوریاس در مورد کوهن گفتند که «او تصویری آفریده‌ است که در آن، شعر و موسیقی در هم آمیخته‌اند و به چیز گران‌بهای تغییرناپذیری بدل شده‌اند».

سه سال پس از مرگ «لئونارد کوهن» خواننده فقید کانادایی، آلبوم جدیدی از او اخیرا به بازار آمد و مجموعه‌ای از ترانه‌های تا به حال شنیده نشده او منتشر شد.

نام این آلبوم «ممنون برای رقص» "Thanks For The Dance" است و از سوی ناشران اثر به عنوان مجموعه‌ای «غیرمنتظره از ترانه‌های جدید» توصیف شده است.

کوهن از پسرش خواسته بود که باقی‌مانده ترانه‌های آلبوم مشترک‌شان را که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ منتشر شد تکمیل کند. او یک ماه بعد از آن در سن ۸۲ سالگی از دنیا رفت و پسرش هفت ماه بعد آستین بالا زد تا این خواسته پدرش را عملی کند. اَدم کوهن در این پروژه با موزیسین‌های دیگری نیز همکاری کرده است.

او می‌گوید در ساخت و تنظیم موسیقی آلبوم «ممنون برای رقص» از بارزترین ویژگی‌های موسیقایی پدرش بهره برده‌اند تا سبک و یاد او زنده نگاه داشته شود.

لئونارد کوهن پیش از انتشار نخستین آلبوم موسیقی‌اش چهار مجموعه شعر و دو رمان منتشر کرده بود و نوشته‌هایش همواره با تحسین کارشناسان ادبی همراه بود. در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸، ادم کوهن (خواننده و تهیه کننده موسیقی) مجموعه‌ای از آخرین شعرهای پدرش را در کتابی به نام «شعله»(The Flame) منتشر کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها