{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مادران آهنگسازان معروف

مادران آهنگسازان معروف
کدخبر : 2299

در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به تصاویر و بخشی از زندگی مادران بزرگترین آهنگسازانِ جهان.

هنرام‌روز-فرزانه شهریاری:شاید تصور کودکی افراد مشهور در جهان برایتان جالب و حتا غریب به‌نظر برسد. اینکه تاثیرگذاران‌ترین افراد هم روزی کودک بودند و احتیاج به مراقبت داشتند...  در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به تصاویر و بخشی از زندگی مادران چند آهنگساز برجسته در جهان از جمله: بتهوون، مالر،شوپن، موتسارت و چایکوفسکی

مادر بتهوون: ماریا مگدالنا کویریچ

ماریا مگدالنا کویریچ متولد 1746 مادر بتهوون آهنگساز بزرگ آلمانی بود. او از خانوادهای متمول از بازرگان، مشاوران و سناتورها بود. ماریا یک بار در ۳۰ ژانویهٔ ۱۷۶۳، در ۱۶سالگی ازدواج کرد، همسرش لِیم دو سال بعد درگذشت و ماریا پیش از آن‌که به ۱۹سالگی برسد، بیوه شد.ماریا پس از مرگ شوهر اولش با یوهان ون بتهوون آشنا شد و باهم ازدواج کردند. نام ماریا ماگدالِنا کِوِریش بعد از ازدواج به «ماریا ماگدالِنا فان بتهوون» تغییر یافت. آن‌ها صاحب هفت فرزند شدند که سه تن از آن‌ها تا بزرگسالی زنده ماندند. از جمله آهنگساز بزرگ، لودویگ ون بتهوون. ماریا ماگدالِنا در ۱۷ ژوئیهٔ ۱۷۸۷ (در ۴۰سالگی)، زمانی که بتهوون هنوز به ۱۷سالگی نرسیده بوده، بر اثر بیماری سل درگذشت. بتهوون از مرگِ مادرش به‌عنوان یکی از تلخ‌ترین حوادث زندگی‌اش یاد کرده‌است. او در گورستان قدیمیِ شهر بُن به خاک سپرده شده‌است.

IMG_3652

مادر گوستاو مالر: ماری هرمان مالر

ماری هرمان متولد 1837 دختر یک تاجر بود که در سال 1857 با برنهارد مالر ، مردی که دارای خلق و خوی تند و مهیج بود ازدواج کرد. گوستاو دومین فرزند از چهارده فرزند خانواده بود. از بین این چهارده فرزند، تنها شش تن پس از تولد زنده ماندند. ماری در 1889 درگذشت.

IMG_3653

مادر فردریک فرانسوا شوپن: جاستینا کرزیلانوسکا شوپن

جاستینا شوپن متولد 1782 در لهستان بود. او  در نوع خود نوازندهای با استعداد بود و پیانو می نواخت. جاستینا صدای سوپرانوی خوبی نیز داشت. در 1804 با نیکلاس شوپن ازدواج کرد و سی و هشت سال باهم زندگی کردند او در سال 1861 درگذشت. 

IMG_3661

مادر موتزارت:آنا ماریا والبورگا موتسارت

آنا ماریا والبورگا موتسارت متولد 1720 در اتریش بود و در سال ۱۷۴۷ با لئوپلد موتسارت ازدواج کرد، آنها دارای هفت فرزند شدند، اما پنج تا از آنها نتوانستند از سن نوزادی بگذرند. اولین فرزند آنها ماریا آنا موتسارت، معروف به نانِرل، موسیقی‌دان و نوازنده بود، اما قابلیت‌های برادرش، ولفگانگ آمادئوس موتسارت، هنرِ او را به پشت صحنه فرستاد. یکی از مورخان درباره وی گفته است: "او یک روح پاک و سالم بود که در خانواده موتزارت حکمرانی می کرد". بیش از همه، او مادری درست بودفرزندان خود بود. ولفگانگ او را دوست داشت و تحسین می کرد.آنا ماریا در ۳ ژوئیهٔ ۱۷۷۸ بر اثر یک تب شدید، زمانی که پسرش را در یک تور در پاریس همراهی می‌کرد، جان خود را از دست داد.

IMG_3665

 مادر چایکوفسکی: الکساندرا آندره یوا

پیتر چایکوفسکی جوان در سمت چپ این تصویر همراه با مادرش الکساندرا دیده می شوند. مادر و پدر چایکوفسکی هر دو در هنر از جمله موسیقی آموزش دیده بودند مادرش صدای خوبی داشت و پیانو می‌زد. هنگامی که پیتر مجبور شد خانه و مادرش را ترک کند و به مدرسه شبانه روزی برود، بسیار برایش سخت بود و زخم عاطفی جدایی ها تا آخر عمر با او ماند.

tchaikovsky-family--1426250367-view-0

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها