{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

عکاس عکس های وهم انگیزی را از داخل آموزشگاه موسیقی متروکه چرنوبیل ثبت می کند

عکاس عکس های وهم انگیزی را از داخل آموزشگاه موسیقی متروکه چرنوبیل ثبت می کند
کدخبر : 2306
مترجم: فرزانه شهریاری

۳۴ سال پیش، در ۲۶آوریل ۱۹۸۶ یکی از بدترین فاجعه های هسته‌ای تاریخ در نیروگاه چرنوبیل، حوالی شهر پریپیات در اتحاد جماهیر شوروی اوکراین اتفاق افتاد. این حادثه از لحاظ هزینه و تلفات یکی از بدترین نوع خود در تاریخ بود و باعث شد تا پایان روز اول ۱۳۲ نفر به بیماری پرتوی حاد مبتلا شوند در این مطلب عکس‌هایی از یک آموزشگاه موسیقی واقع در منطقه ممنوع، که از آن زمان به بعد رها شده است را می‌بینید، این عکس‌ها توسط André Joosse عکاس گرفته شده که چندین بار برای ثبت اسناد از روستاهای متروکه شهر پریپیات به این منطقه سفر کرده است.

به گزارش هنرام‌روز: این خانه پیش از حادثه چرنوبیل محل تحصیل دانش‌آموزان موسیقی بود. این مدرسه دارای چندین اتاق تمرین و سالن اجتماعات بزرگ با پیانوی بزرگ بود. بیشتر اتاق ها اکنون کاملاً خالی هستند و منظره ای وهم انگیز را فراهم می کنند که فقط دو ابزار تنها در آن باقی مانده است.

۳۴ سال پیش، در ۲۶آوریل ۱۹۸۶ یکی از بدترین فاجعه های هسته‌ای تاریخ در نیروگاه چرنوبیل، حوالی شهر پریپیات در اتحاد جماهیر شوروی اوکراین اتفاق افتاد. این حادثه از لحاظ هزینه و تلفات  یکی از بدترین نوع خود در تاریخ بود و باعث شد تا پایان روز اول ۱۳۲ نفر به بیماری پرتوی حاد مبتلا شوند.

این آموزشگاه موسیقی واقع در منطقه ممنوع، از آن زمان به بعد رها شده است.

پریپیات ظرف دو روز پس از فاجعه چرنوبیل به طور کامل تخلیه شد و از آن زمان تاکنون ۴۰۰۰ مایل مربع نیروگاه اطراف آن رها شده است.

قبل از انفجار ، که مقادیر زیادی ذرات رادیواکتیو را در جو منتشر کرد، این شهر اوکراین دارای ۱۵ مدرسه ابتدایی برای حدود ۵۰۰۰ کودک، ۵ مدرسه متوسطه و یک مدرسه حرفه ای بود.

در اثر فاجعه چرنوبیل قریب به ۵ میلیون نفر آسیب دیدند، حدود ۵ هزار مرکز مسکونی در بلاروس، اوکراین و فدراسیون روسیه با ذرات رادیو اکتیو آلوده شدند.از میان آنها، ۲۲۱۸ شهر و روستا با جمعیت حدود ۲٫۴ میلیون نفر در محدودهٔ اوکراین قرار داشتند، فاجعهٔ چرنوبیل جمعیت کشورهای مذکور را تحت‌الشعاع قرار داد.

و با وجود گذشت سال‌ها از این حادثه، هنوز آثاری از مواد رادیواکتیو و جهش‌های ژنتیکی در مردم منطقه مشاهده می‌شود.

این عکس‌ها توسط André Joosse عکاس گرفته شده که چندین بار برای ثبت اسناد از روستاهای متروکه شهر پریپیات به این منطقه سفر کرده است.

 

  • چرنوبیل
  • چرنوبیل
  • چرنوبیل
  • چرنوبیل
  • چرنوبیل
  • چرنوبیل
  • چرنوبیل
منبع: www.classicfm.com
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها