{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معترضان نام خیابان شجریان را به شهید فخری زاده تغییر دادند

معترضان نام خیابان شجریان را به شهید فخری زاده تغییر دادند
کدخبر : 2385

روز گذشته جمعی که از ان‌ها با عنوان خانواده شهیدان یاد شده‌است تابلوی خیابان شجریان در منطقه ۲ تهران که همزمان با شب یلدا نامگذاری شده بود به شهید فخری زاده تغییر دادند.

EEA1B4DA-BFBD-4394-B57A-5D152B54C659

هنرام‌روز: محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران، روز چهارشنبه در توییتی به این حرکت اعتراضی واکنش نشان داده و از معترضان خواست رواداری پیشه کنند.

این عضو شورای شهر تهران در واکنش به خبر تغییر نام خیابان شجریان گفت که بیش از ٤٥ درصد نامگذاری‌هاى این دوره شورای شهر تهران به نام شهیدان بوده است و بنابراین انتظار «روادارى به نمادهاى جامعه» خواسته زیادى نیست.

او همچنین در این توییت نوشت که نام خیابان صنایع پس از کشته شدن فخری‌زاده با قید فوریت و تاریخ ۲۹ اذر به نام او تغییر یافته است.

مورد تعجب‌برانگیز تر نیز این است در حالیکه در همان منطقه، خیابان‌هایی به نام گلستان و بوستان و زرافشان قرار دارد، این گروه نسبت به تغییر نام خیابان شجریان اقدام نمودند.

وب سایت خبری شهدای ایران در گزارشی در این باره اعلام کرد: «شورای شهر تهران علی رغم اعتراضات گسترده خانواده شهدا و دلسوزان فرهنگی و تجمع ایشان در مقابل ساختمان شورای شهر تهران، نسبت نام گذاری خیابان فلامک به نام محمدرضاشجریان این طرح را عملی کردند.»

این وب سایت در ادامه نوشته‌است: «در این اقدام نمادین پدر یکی از شهدای دانشمند هسته ای (شهید احمدی روشن)  با حضور در خیابان نامگذاری شده به نام شجریان اظهار داشت: کسانی که در شورای شهر و شهرداری نشسته اند، باید بدانند که مردم ایران از افرادی چون شجریان که از حامیان فتنه ۸۸ و بهائیت  بوده اند، متنفرند.»

این وب سایت همچنین در ادامه اعلام کرد: «علی رغم اینکه تاکنون ملت انقلابی ایران ۵ شهید دانشمند هسته‌ای را تقدیم به اسلام و انقلاب کرده‌است هیچ خیابانی به نام انان نشده‌است.»

این در حالی است که پیش از این نام میدان کتابی در منطقه ۳ تهران به مصطفی احمدی روشن تغییر یافته بود.

تغییر نام خیابان فلامک در منطقه دو تهران به نام «محمدرضا شجریان» روز ۳۰ آذرماه امسال انجام شد.

این نامگذاری دو سال پس از آن رخ داد که شورای شهر تهران تصویب کرد تعدادی از خیابان‌های تهران به نام شماری از چهره‌های علمی و فرهنگی کشور از جمله محمدرضا شجریان، سیمین بهبهانی، فروغ فرخزاد و هوشنگ ابتهاج تغییر یابد.

طرح این موضوع از همان ابتدا با واکنش های بسیاری از سوی چهره‌های اصولگرا مواجه شد.

به ‌دنبال این مخالفت‌ها، محسن هاشمی رئیس شورای تهران در نامه‌ای به شهرداری تهران خواستار تعویق این نامگذاری‌ها شد.

روزنامه کیهان نیز پیش از این در این باره نوشته بود چه معنی دارد در جمهوری اسلامی خیابانی به نام آوازه‌خوانی ثبت شود که به صراحت خواسته تا تصنیفش را همراه با عکس آیت‌الله خمینی در تلویزیون پخش نکنند.

 

  • AA0F3FAB-A00D-497E-9966-4F75EC896C0C
  • 63C5B37A-C3C6-411D-A429-E305D34E5DB3
  • DF3A4307-2B79-436F-BA8B-D57AE1394B52
  • 249CC490-9A8A-4248-8372-29324E77D942
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها