{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

برای علاقه‌مندان به موسیقی؛

عکس‌هایی از پیانو موزیسین‌های مشهور جهان

عکس‌هایی از پیانو موزیسین‌های مشهور جهان
کدخبر : 2966
مترجم: فرزانه شهریاری

این پیانوها شاهد دست اول آهنگسازی برخی از زیباترین قطعات تاریخ موسیقی بودند.از موتزارت تا مالر، برخی از بزرگترین آهنگسازان جهان زیباترین موسیقی خود را بر روی این پیانوها نوشتند.

هنرام‌روز-فرزانه شهریاری: شاید برایتان جالب باشد تا پیانوهای اصلی بزرگترین موسیقی‌دانان را ببنید؛ در ادامه عکس ۱۰ پیانو از ده هنرمند شاخص تاریخ موسیقی جهان را باهم می‌بینیم:

پیانو ولفگانگ آمادئوس موتسارت/ ۲۷ ژانویه ۱۷۵۶ –  ۵ دسامبر ۱۷۹۱/ آهنگساز اتریشی، موسیقیدان کلاسیک 

این نوع پیانو (fortepiano) که در قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ ساخته شده می‌شد، از سال ۱۷۸۵ تا زمان مرگ موتزارت یعنی سال سال ۱۷۹۱ با او همراه بود. این ساز که دو اکتاو کوتاه تر از یک پیانوی مدرن است، توسط آنتون والتر ساخته شده است. او  یکی از مشهورترین سازندگان پیانوی وین در زمان موتزارت بود. این ساز  ۲.۲۳ متر طول و ۸۵ کیلوگرم وزن دارد و بسیار سبک تر و کوچکتر از متوسط پیانوی مدرن است.

این ساز  هم‌اکنون در موزه موزارتوم در سالزبورگ قرار دارد.

موتزارت


ویلهلم ریچارد واگنر /۲۲ مه ۱۸۱۳ –  ۱۳ فوریه ۱۸۸۳/  آهنگ‌ساز، رهبر ارکستر، نظریه‌پرداز موسیقی و مقاله‌نویس آلمانی 

پیانوی مورد علاقه واگنر، به همراه صندلی فرانتز لیست در موزه ریچارد واگنر در لوسرن ، سوئیس نگهداری می شود. و شهرت واگنر بیشتر به خاطر اپراهای اوست.

واگنر


فرانتس لیست/۲۲ اکتبر ۱۸۱۱  –  ۳۱ ژوئیه ۱۸۸۶/ آهنگساز دوره رمانتیک، نوازنده پیانو، تنظیم‌کننده، معلم موسیقی، و نویسنده مجار 

فرانتس لیست در طول زندگی خود با چندین پیانو کار کرد، از جمله ساخته های بکشتاین و بلوتنر. اما او برای اولین بار آهنگسازی را روی این پیانوی زیبای Pleyel در سال ۱۸۶۶آغاز کرد.

لیست


لودویگ فان بتهوون/ ۱۷ دسامبر ۱۷۷۰  – ۲۶ مارس ۱۸۲۷/ موسیقی‌دان و آهنگساز اهل آلمان 

این پیانو (Broadwood) منطبق با یکی از سازهای بتهوون است به ویژه اینکه بتهوون را به نوشتن یکی از معروف ترین قطعات تک‌نوازی خود خود برای پیانو تکنوازی Hammerklavier’ Sonata تشویق کرد.

18643


سِر التون هِرکیولِس جان با نام اصلیِ رِجینالد کِنِث دوایت/  ۲۵ مارس ۱۹۴۷/ خواننده، آهنگساز، و نوازنده  پیانو اهل انگلستان

التون جان از این پیانو سفید برای ساخت برخی از بزرگترین آثار خود استفاده کرده است. این ساز در Studio Bell در Calgary ، خانه مرکز موسیقی ملی قرار دارد.  تا به امروز بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه از آثار التون جان در جهان به فروش رسیده‌است، به همین خاطر او به یکی از موفق‌ترین هنرمندان جهان در تمام دوران‌ها تبدیل شده‌است.

Elton John’s piano



ادوارد گریگ/  ۱۵ ژوئن ۱۸۴۳-۴ سپتامبر ۱۹۰۷/ آهنگ‌ساز و نوازندهٔ پیانو اهل نروژ

این پیانو که اکنون در موزه Edvard Grieg ، Troldhaugen قرار دارد، این پیانو از خانه‌ای آمده که  که ادوارد گریگ تا ۱۵ سالگی در در برگن، نروژ در آن زندگی زندگی می‌کرد. او به عنوان یکی از آهنگسازان برجسته دوره رمانتیک شناخته می‌شود، و موسیقی وی بخشی از مجموعه موسیقی کلاسیک استاندارد در سراسر جهان است.

18683

 

گوستاو ماهلر/ ۷ ژوئیهٔ ۱۸۶۰ – ۱۸ مه ۱۹۱۱/ آهنگساز و رهبر ارکستر و یکی از برجسته‌ترین آهنگسازان دوره رمانتیکِ پسین

گوستاو مالر از سال ۱۸۹۳ تا ۱۸۹۶ در کلبه آهنگسازی خود، هتل Zum Hollengebirge ، با این پیانو کار کرد و در آنجا، بخش زیادی از سمفونی شماره ۳ خود را نوشت.

18705


یوهان اشتراوس/ ۲۵ اکتبر ۱۸۲۵-۳ ژوئن ۱۸۹۹پسر موسیقی‌دان اتریشی

یوهان اشتراوس دوم که یک علاقه مند حقیقی بوزِندورفِر بود ( در حال حاضر شرکتِ سازنده معتبر اتریشی پیانوهای دست‌ساز) موسیقی خود را بر روی این پیانو و  سازی که در سمت راست  تصویر است می‌ساخت. این پیانو که در موزه یوهان اشتراوس در وین اتریش قرار دارد. او به خاطر تصنیف موسیقی برای رقص والس اتریشی و اپرت شهرت یافت و به همین دلیل «پادشاه والس» لقب گرفت.

Johann Strauss II’s piano


فردریک فرانسوا شوپن/۱ مارس ۱۸۱۰ --ه- ۱۷ اکتبر ۱۸۴۹/ یکی از تأثیرگذارترین موسیقی‌دانان لهستانی و نوازنده برجستهٔ پیانو در دوره موسیقی رمانتیک

این پیانو کمپانی Pleyel که اکنون در موزه Fryderyk Chopin در کاخ Ostrogski ورشو به نمایش گذاشته می شود، آخرین پیانوی بود که توسط شوپن نواخته شد. او بر روی همین پیانو برخی از، مازورکاهای خود را ساخت. (مازورکا رقصی است لهستانی در ۴/۳ یا به وزن سه تایی با حرکتی معتدل و ملایم که غالباً ضرب دوم و سوم آن آکسانی قوی به خود می‌گیرد).

Chopin’s piano

 

لنون - مک کارتنی/همکاری ترانه سرایی بین موسیقیدانان انگلیسی/ جان لنون و پل مک کارتنی

پیانوی Bechstein (پیانوی ساخته شده توسط سازنده آلمانی پیانو ، فردریش ویلهلم کارل بچشتین (۱۸۲۶-۱۹۰۰) یا توسط شرکتی که وی در سال۱۸۵۶ تاسیس کرده است). توسط جان لنون و پاول مک کارتنی هنگام فیلمبرداری فیلم( Help ) نیز در سال ۱۹۶۵استفاده شد. 

18680

.اگر علاقه‌مندید بهترین پیانیست‌های جهان را بشناسید، روی این لینک کلیک نمایید

منبع: classicfm
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها