{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هنر در خدمت تجارت؛

هانس زیمر برای ساخت آهنگ زنگ موبایل، ارکستری از صداها را نوشت/ ویدئو

هانس زیمر برای ساخت آهنگ زنگ موبایل، ارکستری از صداها را نوشت/ ویدئو
کدخبر : 3406
مترجم: فرزانه شهریاری

یک کمپانی موبایل که از صداها و آهنگ‌های قدیمی بر زنگ محصولاتشان خسته شده بود از موسیقیدان آلمانی هانس زیمر خواست که یک سری آهنگ‌ با صدای قهرمانانه برای جدیدترین محصولشان بسازد؛ زیمر، آهنگساز فیلم «گلادیاتور» که برای بیش از ۱۵۰ فیلم موسیقی متن نوشته ‌است ارکستری از صداهای سیستم را برای این محصول که شامل آهنگ‌های زنگ، هشدار و صداهای اعلان می‌شود در سبک سینمایی گسترده و جنجالی خود نوشته است.

هنرام‌روز-فرزانه شهریاری: اوپو یکی از کمپانی‌های بزرگ چینی اما کمتر شناخته‌ شده‌ی فعال در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند است؛ این کمپانی که  از صداها و آهنگ‌های قدیمی بر  زنگ محصولاتشان خسته شده بود از موسیقیدان آلمانی هانس زیمر خواست که یک سری آهنگ‌ با صدای قهرمانانه برای جدیدترین محصول خود، Find X3 Pro بسازد.

زیمر، آهنگساز  فیلم «گلادیاتور» که برای بیش از ۱۵۰ فیلم موسیقی متن نوشته ‌است. ارکستری از صداهای سیستم را برای این محصول که شامل آهنگ‌های زنگ، هشدار و صداهای اعلان می‌شود در سبک سینمایی گسترده و جنجالی خود نوشته است.

زنگ تلفن بیش از یک قرن بخشی از زندگی ما بوده است. صدای روشن و خاموش شدن تلفن همراه از یک طلوع آفتاب صوتی یا سوت پرنده کشیده، تا سمفونی پنجم بتهوون تبدیل شده است و اکنون، به نظر می‌رسد دوره جدیدی از آهنگ‌های زنگ برای ماست.

زیمر در یک ویدیوی تبلیغاتی این شرکت می‌گوید: 

برای من همه چیز یک داستان است. در نهایت همیشه به این نتیجه می‌رسد که ما چگونه نزدیکتر می‌شویم؟ 

آهنگساز ادامه می دهد: رنگ ها را می شنوم.

من می خواهم آهنگِ زنگ، دری را باز کند که می‌گوید امکان احساس چیزی وجود دارد.

زیمر می‌گوید: تمام جهان ما به دلیل همه‌گیری  به روشی کاملا اساسی تغییر کرد: ایده تماس فیزیکی ناپدید شده است.

برای زیمر، این آهنگ‌های جدید فقط راهی تازه برای کمک به افراد در یافتن راه ارتباطی با یکدیگر است.

وی افزود: به نوعی احساس کردم وظیفه من به عنوان یک نوازنده این هم است که بفهمم چگونه می‌توان ذره ذره آن روح را که از یک قلب به قلب دیگر می آید جایگزین کرد. تنها راهی که می‌توانید موسیقی ایجاد کنید اتصال نت ها است، و این نت ها به نوازندگان متصل می شوند و نوازندگان به مخاطبان متصل می شوند و ناگهان شکلی از ارتباطات را خواهید داشت که قبلاً هرگز نداشته اید.

این دقیقاً همان کاری است که این روزها این تلفن ها انجام می‌دهند. آنها ما را به هم متصل می کنند. 

 

منبع: classicfm
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها