{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فلوت ۱۰ هزار دلاری پس از سال‌ها گم شدن، پیدا و به صاحبش بازگردانده شد/ ویدئو

فلوت ۱۰ هزار دلاری پس از سال‌ها گم شدن،  پیدا و به صاحبش بازگردانده شد/ ویدئو
کدخبر : 3601
مترجم: فرزانه شهریاری

یک هنرمند موسیقی، شب پیش از اولین تمرینش با یک ارکستر، فلوت محبوب خود را از دست می‌دهد و تقریباً یک دهه بعد، سرانجام آن را پس می‌گیرد.

هنرام‌روز-فرزانه شهریاری: هایدی اسلیکر، موسیقی دان از مریلند، ایالات متحده، ۹ سال پیش فلوت خود را در تاکسی جا می‌گذارد و حالا به طور معجزه آسایی پیدا شده است.

اسلیکر -که بعدتر  نام اصلی او هایدی بین  شد؛ در سال ۲۰۱۲ پس از هشت ساعت اجرای موسیقی زنده در بوستون، جایی که او پیانو، گیتار، باس و طبل می نواخت سوار تاکسی می‌شود؛ ساعت ۳.۳۰ صبح بود و چند ساعت بعد او اولین تمرین خود را با فیلارمونیک نیوانگلند داشت؛ جایی که سال‌ها قبل در آن تست داده بود و   سرانجام به عنوان نوازنده فلوت کارش را آغاز کرده بود.

فلوت او، هزاره نقره‌ای برادران برانن بود. (برادران برانن تولید کننده فلوت های سفارشی است که در ووبورن، ماساچوست، ایالات متحده واقع شده است. برادران برانن که در سال ۱۹۷۸ تاسیس شد و هر فلوت را با دست می سازد). و ارزش آن ۱۰ هزار دلار گزارش شده بود.

233946


او پس از پیاده شدن از تاکسی متوجه می‌شود که فلوتش را جا گذاشته است؛  بلافاصله با شرکت تاکسی‌رانی و اداره پلیس تماس می‌گیرد؛  اما هیچ کس نمی‌تواند فلوت یا راننده را ردیابی کند. اسلیکر که از دیدن دوباره ساز خود ناامید شده بود، موضوع را به یک ایستگاه خبری محلی اطلاع داد و گفت اگر فلوتش پیدا نشود، مجبور به ترک ارکستر می شود.

وی به سی بی اس بوستون گفت: «تمام زندگی من نواختن آن ساز بود». روز بعد، او  با فلوت یکی از دوستانش که قرض گرفته بود به تمرین رفت اما صدای او بسیار مورد توجه قرار گرفت. او در نهایت مجبور به ترک ارکستر شد و به تایمز گفت.  «من توانستم کنسرت را به پایان برسانم، اما هرگز از من خواسته نشد برگردم بالاخره وارد ارکستر شدم و فقط مجبور به ترک آن شدم».

۵ سال طول کشید تا اسلیکر برای خرید فلوت دیگر از شرکت پاول پس انداز کند ( پاول از سال ۱۹۲۷ تولید کننده فلوت و پیکولوی حرفه‌ای است. این شرکت سازهای موسیقی دست ساز در چوب ، نقره ، پلاتین و طلا تولید می کند)

اما سپس، در مارس سال جاری، از شرکت برادران برانن با او تماس گرفته می‌شود! وی گفت که یک فروشگاه موسیقی در بوستون با آن‌ها در مورد فلوت نقره‌ای تماس گرفته است، که یک مشتری برای ارزیابی قیمت آورده بود. یک کارمند فروشگاه موسیقی یک ماه قبل به پلیس بوستون گزارش داده بود که شماره سریال با شماره‌ سازی که اسلیکر در تاکسی گم کرده مطابقت دارد. اسلیکر به نشریه آمریکایی گفت: «تقریبا از دنیا رفتم».
این ساز توسط یک متخصص سازهای بادی چوبی که مشتری مشکوک بود، در فروشگاه علامتگذاری شده و گفته شده بود  نحوه برخورد مشتری با ساز مناسب نبوده  و درواقع شبیه به رفتار فلوت نواز حرفه‌ای نبوده است.

در ماه آوریل، پلیس با مشتری صحبت کرده، و او به پلیس گفت که آن را از یک مرد ناشناس خریداری کرده است. و بعدا، وی فلوت را که اکنون حدود ۱۳۰۰۰ دلار ارزش دارد، به ماموران پلیس تحویل داد تا بتواند آن را به صاحب قانونی خود بازگرداند. و اما بعداتر  مشخص شد که مشتری همان راننده تاکسی بوده است. سرانجام اسلیکر و فلوتش دوباره به هم پیوستند.

وی به تایمز گفت: «من فردی انتقام و خشنی نیستم، اما او  واقعا مرا آشفته کرد؛ موضوع کاملا شخصی بود و از بسیاری جهات روی من تأثیر گذاشت».

منبع: classicfm
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها