{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

از تازه‌های کتاب چه خبر؟

معرفی کتاب‌های جدید در هفته آخر بهمن ماه

معرفی کتاب‌های جدید در هفته آخر بهمن ماه
کدخبر : 1717
خبرنگار:

در آخرین هفته بهمن ماه کتاب‌های منتخب جدیدی از 6 نشر را معرفی کردیم.

به گزارش هنر ام‌روز، هشت کتاب جدیدی را که انتشارات چشمه، نو، نیلوفر، بیدگل، نگاه و اطراف در این هفته منتشر کرده‌اند به صورت خلاصه در گزارش پیش‌رو آورده شده است. این کتاب‌ها از نویسنده‌ها و مترجمان برجسته حوزه ادبیات هستند.

نشر چشمه:

کتاب تصویر بازگشت

نویسنده عتیق رحیمی

عتیق رحیمی نویسنده فارسی زبان افغانستانی-فرانسوی است که درسال 82 جایزه ادبی یلدا را دریافت کرد. همچنین او در سال 2008 برای رمان سنگ صبور جایزه ادبی گنکور را کسب کرد.

قیمت: 30 هزار تومان

خلاصه کتاب: زمانی در این شهرک تمام نوازندگان می‌زیستند. همه با هم با ساز سخن می‌گفتند، با ساز می‌جنگیدند، با ساز می‌گریستند، با ساز می‌خندیدند، با ساز خدا را می‌پرستیدند. خدا صدا بود. نوا بود. نوای نی. پیام‌آوران داد زدند که غیر از ایشان هیچ‌کسِ دیگری حق شنیدن صدای خدا را ندارد. به آسمان رعدوبرق انداختند تا صدای خدا به مردم شهر نرسد و صدای مردم شهر به خدا.1

 

کتاب نقطه

نویسنده: آذردخت بهرامی

آذردخت بهرامی در سال 85 برای کتاب شب‌هاای چهارشنبه از انجمن نویسندگان و منتقدان مطبوعات جایزه‌ی بهترین مجموعه داستانِ آن سال را دریافت کرده است.

قیمت کتاب: 14 هزار تومان

خلاصه کتاب: همیشه فهرست بلندبالایی از اهداف داشتم، مشترک یا شخصی؛ اول هم به مشترک‌ها می‌پرداختم. فک‌وفامیل می‌گفتند برای خودت طلا بخر، نمی‌خریدم. همکاران شرکت می‌گفتند این‌قدر تیروتخته نخر، بگذار خودش بخرد، وظیفه‌اش است؛ می‌گفتم «من و اصغر نداریم که!» و سالی یک‌بار مبل و پرده و میز ناهارخوری عوض می‌کردم. می‌گفتند کدام زنی برای خانه و زندگی و شوهر و بچه‌هایش این‌قدر خرج می‌کند؛ خرج می‌کردم. من و اصغر نداشتیم! ماشین دوم را گفتند به نام خودت کن، باز هم من و اصغر نداشتیم! البته اصغر یک‌بار هم نگفت که مثلاً بیا ماشین دوم را به نام تو کنیم یا ویلای محمودآباد که بیش‌تر اقساطش را من داده بودم- اگر می‌گفت شاید قبول می‌کردم؛ اما من و اصغر نداشتیم و همه‌چیز به نامِ اصغر بود.

2

 

کتاب هیچ دوستی جز کوهستان

نویسنده: بهروز پوچانی

بهروز بوچانی برای همین کتاب در ژانویه 2019  برنده جوایز ادبی نخست وزیری ویکتوریا شد اما چون اجازه خروج از اردوگاه را نداشت نتوانست در این مراسم حضور یابد. هم‌چنین مجددا این کتاب در آوریل 2019  برنده جایزه برتر ادبی نیو ساوت ولز شد. بهروز بوچانی در اوت 2019  برنده جایزه ملی زندگی‌نامه استرالیا مهم‌ترین جایزه زندگی‌نامه استرالیا شد

قیمت: 43 هزار تومان

خلاصه کتاب: دریا اشتهای عجیبی داشت برای به زیر کشیدن چوب و سرنشینان مضطرب و خسته اش. چوب سنگین تر شده بود و پایین تر رفته بود، هر لحظه ممکن بود همه‌چیز تمام شود. دیگر ذره ای توان در خودم نمی دیدم که بتوانم دستانم را تکان بدهم. حتی چشمانم سیاهی می رفتند. رها کردن چوب مساوی بود با مرگ...

3

 

نشر نو:

کتاب شبکه امنیتی

نویسنده: هاینریش بل

هاینریش بل در سال ۱۹۷۲ توانست به عنوان دومین آلمانی، بعد از توماس مان، جایزه ادبی نوبل را از آن خود کند.

مترجم: محمدتقی فرامرزی

قیمت: 62 هزار تومان

خلاصه کتاب: وقتی موضوع تعیین پدر بچه در میان باشد به‌غیر از اعداد و ارقام به چه چیز دیگری می‌توان تکیه کرد؟ اگر این زن جوان با وجود حداکثر مراقبتهای امنیتی توانسته باشد دور از انظار دیگران به ماجرای عاشقانه‌اش ادامه دهد، در این صورت حتما لومر، تسورمک، و هندلر چیزی را از نظر انداخته‌اند.

4

 

نشر اطراف

کتاب ماجراجویان بزرگ | سفرهای باورنکردنی ۲۰ جهانگرد شگفت‌انگیز

نویسنده: الستر هامفریز

تصویرگر: کوین وارد

مترجم: لیدا هادی

قیمت: 32،300 تومان

 نشنال جئوگرافیک: "از کتاب‌هایی که برای فرزندان‌تان می‌خرید اما برای خودتان نگه می‌دارید! این کتاب که تصویرسازی‌های زیبایی هم دارد برای کودکان تهیه شده اما تصویرسازی‌ها، نقشه‌ها و جدول‌هایش به‌قدری زیبا و چشم‌نواز و بدون پیچیدگی آزاردهنده هستند که می‌تواند به‌راحتی به میز قهوه‌خوری‌تان رنگ و جلا ببخشد."

خلاصه کتاب: الستر هامفریز -نویسنده و ماجراجوی اهل انگلستان- در این کتاب، روایت زندگی قهرمان‌های ماجراجویی‌‌اش را تعریف می‌کند. تعدادی از تأثیرگذارترین، عجیب‌ترین و الهام‌بخش‌ترین جهانگردهایی که تا به حال وجود داشته‌اند.

روی-جلد-ماجراجویان-بزرگ-600x800

 

نشر نگاه

بدرود آناتولی

 نویسنده: دیدو سوتیریو

مترجم: غلامحسین سالمی

قیمت: 50 هزار تومان

کتاب تراژیک سقوط هلنیسم در آسیای صغیر، عملیات ایذایی قدرت های استعماری، تب نفت و فساد را روایت می کند. رمان دیدو سوتیریو از زمان انتشار در سال ۱۹۶۲، پرفروش ترین رمان یونان بوده است. داستان مانولیس آکسیوتیس روستایی فقیر متولد محلهای مجاور خرابه های افسیوس که به عنوان قهرمان داستان شاهد پختگی دلهره آور است. فاجعه آسیای صغیر یونان، کشتار غیرنظامیان به ویژه ارامنه و اخراج بیش از دو میلیون یونانی در حالت برهنه از ترکیه به دست نیروهای انقلابی ترک به رهبری مصطفی کمال پاشا (آتاتورک) در اواخر سال ۱۹۲۲.

bedrood-anatoli-front-scaled

 

نشر بیدگل

شیوه فنی نمایش نامه خوانی

نویسنده: دیوید بال

مترجم: محمود کریمی حکاک (نمایشنامه‌نویس، کارگردان، طراح رقص و استاد تئاتر)

خلاصه کتاب: شیوه فنی نمایشنامه‌خوانی راهنمایی است دقیق و موجز برای دانشجویان و دیگر دست‌اندرکاران تئاتر، که آنها را در خوانش و درک بهتر جزئیات نهفته در یک نمایشنامه راهنمایی می‌کند. این جزوۀ به ظاهر مختصر ابزاری معرفی می‌کند که بازیگران، کارگردانان و طراحان با کمک آن می‌توانند ساختار یک نمایش را گام به گام از نوشته تا اجرا، به دور از لغزش‌های ناشی از بی‌دانشی و ناآگاهی طی کرده و در پیچاپیچ این مسیر از کشف زیبایی‌های آشکار و نهان آن لذت ببرند.

Gallery_2588

 

نشر نیلوفر

دکتر نون زنش را بیشتر از دکتر مصدق دوست دارد

نویسنده: شهرام رحیمیان

این کتاب بعد از 15 سال  تجدید چاپ شده است.

خلاصه کتاب: رمان کوتاه دکتر نون زنش را بیش‌تر از مصدق دوست دارد، داستانی سیاسی - تاریخی است که با درون‌مایه‌ی تخیل و نمادگرایی، خاطرات و جدال‌های روحی دکتر محسن نون، حقوق‌دان و معاون دکتر مصدق را شرح می دهد.  شهرام رحیمیان رمان خود را به سبک سیال ذهن روایت می‌کند.

ok

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها