{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نویسنده‌ای ایرانی در لیست نهایی نامزدهای نهایی جایزه بوکر

چه کتاب‌هایی نامزد‌های جایزه بوکر 2020 هستند؟

چه کتاب‌هایی نامزد‌های جایزه بوکر 2020 هستند؟
کدخبر : 1740

سیزده نویسنده و مترجم به فهرست اولیه جایزه بوکر بین‌المللی 2020 راه یافتند. جایزه 50 هزار پوندی بوکر بین‌المللی همه ساله، طبق قانون باید به طور مساوی بین نویسنده و مترجم اثر برنده تقسیم شود. فهرست نامزدهای امسال شامل کتاب‌هایی از ایران و آفریقا است و 4 کتاب اسپانیایی زبان هم در این دوره حضور دارد. دو کتاب آلمانی زبان و سه کتاب فرانسه زبان نیز در این دوره در لیست نامزدهای نهایی هستند.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان: پنج عضو هیئت داوران این دوره از بوکر 124 کتاب را مورد بررسی قرار دادند و از بین آن‌ها سیزده کتاب را انتخاب کردند. جنیفر کرافت، والری لوئیزلی، جیت تاییل، تد هاجکینوسن و لوسی کامپوس هیئت داوران این دوره از بوکر هستند.

در ادامه لیست نامزدهای نهایی جایزه بین المللی بوکر 2020 با توضیحاتی کوتاه آورده شده‌است.

روشنگری درخت سبز

رمان "روشنگری درخت سبز" اثر نویسنده ایرانی "شکوفه آذر"،  روایت داستان یک خانوداه ایرانی است و تاثیر انقلاب سیاسی ایران در سال 1357 بر زندگی آنان را شرح می‌دهد.

این رمان به احساسات انسانی و تحولات زندگی مردم ایران بعد ازانقلاب می‌پردازد.  این رمان از نظر منتقدان ارزش چند بار خواندن را دارد.

cover_9781609455651__id1724_w600_t1574865907__1x

سگ سرخ

رمان "سگ سرخ" اثر نویسنده آفریقایی "ویلم آنک" است و راوی ظلم و ستم استعمارانگلیس و سفید پوستان  در آفریقا است.

 

Red Dog_4

 

ماجراجویی آهن چینی

رمان "ماجراجویی‌های آهن چینی" اثر "گابریلا کابزون کامارا" نویسنده آرژانتینی است. این نویسنده در داستان خود قصد دارد جهانی را به تصویر کشد، که مردم یکدیگر را آزادانه در آغوش می‌گیرند و در کنار این آزادی از عشق به طبیعت هم لذت می‌برند و احساس تنهایی نمی‌کنند.

 

the-adventures-of-china-iron-3200w

 

نام دیگر

کتاب "نام دیگر" اثر "جان فاس" نویسنده نروژی ،  داستان زندگی دو مرد را که در سواحل غربی نروژ زندگی می کنند ، دنبال می کند.

 

31EpsLGSRdL._SR600_315_PIWhiteStrip_BottomLeft_0_35_PIAmznPrime_BottomLeft_0_-5_SCLZZZZZZZ_

 

زندگی هشتم

کتاب "زندگی هشتم" اثر "نینوهاراتیشولی" نویسنده گرجستانی هم یکی دیگر از نامزدهای بوکر 2020 است. این کتاب از زبان آلمانی ترجمه شده و داستانی از یک خانواده مرفه در حاشیه امپراطوری روس را در آغاز قرن بیستم را روایت می‌کند. موفقیت این خانواده مدیون دانستن دستورالعمل شکلاتی اسرار آمیز است.

 

51SodRInvQL

 

سروتونین

رمان "سروتونین" اثر "مایکل هولوویک" نویسنده فرانسوی، داستانی اجتماعی است که با طنزی سیاه روابط بدون عشق و فروپاشی‌های اجتماعی را نشان می‌دهد. شخصیت اصلی این داستان مانند دیگر آثاراین نویسنده مردی تنها است.

 

9781785152245

 

تیل

کتاب "تیل" اثر "دانیل کلمان" نویسنده آلمانی، داستان تاریخی از جنگ فرقه‌ای و مذهبی در قرن 17 در اروپاست که آلمان را به ویرانی کشاند. "تیل" شخصیت اصلی این رمان یک آلمانی است که بعد از ویرانی محل زندگی و دستگیر شدن پدرش که به کیمیاگری علاقه دارد، سفر ماجراجویانه زندگی‌اش را آغاز می‌کند.

 

517tQse+mHL

 

فصل طوفان

رمان "فصل طوفان"  اثر "فرناندو ملچور" نویسند مکزیکی است و به زبان اسپانیایی نوشته شده‌است. این کتاب داستان قتل یک زن در روستایی خرافاتی و بی قانون در مکزیک را روایت می‌کند.

 

bp0ab5yrzzqcujlheuz1

 

پلیس حافظه

کتاب "پلیس حافظه" رمان ژاپنی اثر "یوکو اوگاوا" است. این داستان ژاپنی در مورد جزیره ای است که ناپدید شدن در آن راهی برای زندگی است. گل‌های سفید ، گلهای رز، نقشه ها و تقویم ها از جمله اشیایی هستند که از یک جزیره بی نام "ناپدید شده" اند.

 

9780525634270

 

صورت‌هایی که به خاطر نمی‌آورم

رمان "صورت‌هایی که به خاطر نمی‌آورم" نوشته "امانوئل پاگانو" نویسنده فرانسوی  داستانی از فراق، عشق و زیان در روستایی در فرانسه است و به  تشریح روابط انسانی می‌پردازد.

 

51Mk+rQ4rnL._SX314_BO1_204_203_200_

 

چشمان کوچک

کتاب "چشمان کوچک" اثر "سامانتا شابلین" نویسنده آرژانتینی، رمانی درباره ارتباط فزاینده بین افراد با وجود فاصله فیزیکی است. او زیبایی‌ها و معایب این ارتباطات پر فاصله را روایت می‌کند.

 

9781786077929_2

 

ناراحتی شب

کتاب "ناراحتی شب" اثر "ماریک لوکاس رینولد" نویسنده هلندی است. این رمان ماه مارس 2020 پخش عمومی خواهد شد و منتقدین پیش بینی می‌کنند که در لیست پر فروشترین رمان‌های هلند قرار بگیرد.

 

9780571349364

 

مک و مشکلاتش

کتاب  "مک و مشکلاتش" اثر "انریکه ویلا-ماتاس" نویسنده اسپانیایی، داستان مردی 60 ساله و بیکار است که با درآمد همسرش حاصل از تعمیرات مبلمان گذران زندگی می‌کند. او یک روز تصمیم می‌گیرد تا خاطراتش را بنویسد...

 

81ZPI3cUOyL

منبع: سایت بوکر

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها