{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

از تاره‌های کتاب چه خبر؟

از تاره‌های کتاب چه خبر؟
کدخبر : 1756

شیوع ویروس کرونا نتوانسته از انتشار کتاب در ایران جلوگیری کند و این هفته هم کتابهای تازه‌ای از سوی ناشران روانه بازار کساد کتاب شده است. بازاری که همیشه در هفته‌های پایانی اسفند پررونق بود.

هنرام‌روز-زهرا ره‌گشای: این هفته کتابهایی از سوی انتشارات ثالث، افق و روزنه منتشر شده است که موضوعات متنوعی از ادبیات داستانی و غیر داستانی را در برمی‌گیرند. 

نشر ثالث:

کتاب برابری و تفاوت

نویسنده: آلن تورن

آلن تورن جامعه شناس فرانسوی است که پدیدآور اصطلاح جامعه پساصنعتی بوده است. همچنین تورن توانسته جایزه لژیون دونور را دریافت کند. این جایزه بالاترین نشان افتخار فرانسه است که ناپلئون بناپارت آن را بنیان‌گذاری کرده است.

مترجم: سلمان صادقی‌زاده

قیمت کتاب: 78 هزار تومان

موضوع کتاب: در این کتاب آلن تورن جامعه‌شناسی کلاسیک را نقد می‌کند و قالبی جدید  برای مطالعات اجتماعی ارائه می‌دهد. او در این کتاب  نشان می‌دهد که موجودیتی که قبلا به عنوان جامعه می‌شناختیم رو به زوال است. در چنین شرایطی است که جهان به امر اخلاقی توجه بیشتری دارد و در تلاش است که با چنگ زدن به آن نظام جدیدی را جایگزین نظامی قبلی کند.

brabary-va-tafavot-270x420

 

نشر افق:

کتاب نیم دانگ پیونگ یانگ

نویسنده:: امیررضا امیرخانی

امیررضا امیرخانی در دوره یازدهم جایزه ادبی جلال آل احمد، برای کتاب رهش جایزه اثر برگزیده را دریافت کرد. همچنین در دهمین جایزه ادبی جلال، کتاب نفحات نفت اثری شایسته تقدیر معرفی شد.

قیمت کتاب: 50 هزار تومان

موضوع کتاب: نیم دانگ پیونگ یانگ سفرنامه‌ای است که امیرخانی از سفرش در سال جاری به کره شمالی نوشته است. او کوشیده تا در این کتاب چهره واقعی این کشور را به تصویر بکشد.

unnamed

 

نشر روزنه:

کتاب قرن دیوانه من

نویسنده: ایوان کلیما

ایوان کلیما نویسنده رمان معروف روح پراگ است. او در سال 2002 توانست جایزه قرانتس کافکا را دریافت کند.

مترجم: سید علیرضا بهشتی شیرازی

قیمت: 68 هزار تومان

موضوع کتاب: قرن دیوانه من زندگینامه ایوان کلیماست. زمانی که او برای مدت کوتاهی کمونیست بوده است. او معتقد است که جنبش کمونیسم توطئه‌ای جنایت‌آمیز علیه مردم‌سالاری است و یادآوری عضویت کوتاه مدت در آن هم برایش راحت نیست.

Screenshot_2020-02-26-16-15-15-1

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها