{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آرشیو دست‌نوشته‌های «کنزابورو اوئه» نویسنده ژاپنی برنده نوبل

آرشیو دست‌نوشته‌های «کنزابورو اوئه» نویسنده ژاپنی برنده نوبل
کدخبر : 2622

بیش از ۱۰ هزار صفحه از دست‌نوشته‌های متعلق به «کنزابورو اوئه» نویسنده ژاپنی برنده نوبل به دانشکده ادبیات دانشگاه توکیو منتقل شد.

به گزارش هنرام‌روز به نقل از ژاپن تایم، آثار این نویسنده ۸۶ ساله ژاپنی شامل دست‌نوشته‌هایی از رمان‌های نوشته‌شده توسط او از سال ۱۹۵۰ تاکنون است که پیش‌تر توسط ناشران آثارش نگهداری می‌شد اما حالا قرار است با انتقال به دانشگاه توکیو برای اهداف تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد. 

این آثار شامل نسخه دست‌نویس رمان‌هایی چون «تجملات مُرده است» در سال ۱۹۷۹ و «به سبک جدید» در سال ۲۰۱۳ می‌شود که فرصتی را برای ارزیابی مجدد آثار این نویسنده تحسین‌شده در سطح بین‌المللی فراهم آورده است. 

«کنزابورو اوئه» در سال ۱۹۳۵ در روستای اوچیکو در جزیر شیکوکو متولد شد و همزمان با تحصیل در دانشگاه توکیو، فعالیت خود را به عنوان نویسنده آغاز کرد. او در سال ۱۹۵۸ موفق به کسب جایزه معتبر ادبی «آکوتاگاوا» در کشور ژاپن شد و در سال ۱۹۹۴ نیز پس از «یاسوناری کاواباتا»، دومین برنده ژاپنی جایزه نوبل ادبیات نام گرفت. 

در سال ۲۰۱۹ مجموعه‌ای ۱۵جلدی از آثار این نویسنده ژاپنی توسط انتشارات «Kodansha» منتشر شد. 

«شیکو»، «گل‌ها را بچین، کودکان را به گلوله ببند»، «غنیمت»، «یک موضوع شخصی»،  «یادداشت‌های هیروشیما»، «فریاد خاموش»، «به ما بیاموز تا از دیوانگی رها شویم»، «روزی که او اشک‌های مرا پاک خواهد کرد» و «شیون ایریس و داستان‌های دیگر از عواقب بمباران اتمی» از جمله آثار «کنزابورو اوئه» به شمار می‌روند. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها