{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خبر انتشار کتابی جدید از مارسل پروست

خبر انتشار کتابی جدید از مارسل پروست
کدخبر : 2646
خبرنگار:

گالیمار ناشر فرانسوی آثار مارسل پروست از انتشار کتابی تازه و منتشر نشده با عنوان "75 صفحه" از این نویسنده در تاریخ 18 مارس خبر داد. این کتاب برای خوانندگان و علاقمندان به رمان سه هزار صفحه‌ای "در جستجوی زمان از دست رفته" جذابیت خواهد داشت. این کتاب در وب سایت گالیمار به جام مقدس تشبیه شده و جام مقدس مارسل پروست خوانده شده‌ که پیدا شدنش اتفاقی به یاد ماندنی است. گالیمار بدون افشای جزئیات اعلام کرد که بخشی از معمای «در جست و جوی زمان از دست رفته» با خواندن این کتاب حل خواهد شد و گویی پروست کلیدهایی برای خواندن کتاب بلندش را در آن جای داده‌است و شخصیت‌ها و صحنه‌های دو کتاب مشترک است.

هنرام‌روز: متن «75 صفحه» که شامل چند مقاله است، در سال 1908 و زمانی که پروست شروع به نوشتن «در جست‌و‌جوی زمان از دست رفته» رمان بلندش که بین  سال‌های 1913 و 1927 منتشر شد، نوشته شده‌است. 

 مقاله‌ها و اسناد این کتاب پیش از این توسط  برنارد دو فولیسِ ناشر، که در سال 2018 از دنیا رفت، نگهداری می‌شد. فولیس در طول زندگی خود چندین اثر منتشرنشده از پروست از جمله اولین رمان پروست تحت عنوان «جان سانتویل» را وارد بازار کتاب کرد و اولین بار در مقدمه‌ای که در سال 1954 بر مقالات پروست نوشت به وجود «75 صفحه» اشاره کرد. مجموعه مقالاتی که آن سال منتشر شد در زمان حیات پروست وارد بازار نشده بود و فولیس کار ویرایش آن را به عهده داشت.

فولیس «75 صفحه» را راهنمایی ارزشمند برای درک بهتر رمان «در جست‌و‌جوی زمان از دست رفته» خواند. این کتاب شامل 6 بخش مختلف است که پروست با گسترش همین بخش‌ها در جستجوی زمان از دست رفته را نوشت. البته فولیس اعلام کرده بود که در 75 صفحه خبری از چارلز سوان نیست و خصوصیات رفتاری‌اش بین چندین نفر تقسیم شده‌است. 

فعالان فرهنگی بخش کتاب در فرانسه پیش از گمان می‌کردند که 75 صفحه گم شده‌است و دهه‌ها در جستجوی آن بودند و برخی حتی اعلام کردند که اصلا چنین متنی وجود خارجی ندارد اما انتشارات گالیمار اعلام کرد که کاغذهای 75 صفحه در آرشیو فولیس که زمان مرگش به کتابخانه ملی فرانسه اهدا شد پیدا شده‌است و در کنار آن دو اثر دیگر که بردارزاده مارسل پروست در سال 1949 به فولیس اهدا کرده بود نیز موجود است. یکی از این کتاب‌ها در سال 2019 با عنوان رابط مرموز منتشر شده‌بود. 

انتشارات گالیمارهیچ اشاره‌ای به انتشار نسخه انگلیسی زبان این کتاب نکرد. 

منبع: گاردین

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها