{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کتاب فیلمنامه «سرخ پوست» منتشر شد

کتاب فیلمنامه «سرخ پوست» منتشر شد
کدخبر : 3155

فیلمنامه «سرخ پوست» نوشته نیما جاویدی به همراه گفت و گویی تخصصی با این نویسنده توسط نشر ساقی و با تیراژ ١١٠٠ نسخه منتشر شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از فیلم نیوز، طبق آنچه در مقدمه کتاب آمده «سرخ پوست» اولین فیلمنامه از مجموعه فیلمنامه های برگزیده داخلی و خارجی است که قرار است از این پس توسط این انتشارات جهت استفاده دانشجویان و علاقه مندان به فیلمنامه نویسی منتشر شود. مجموعه ای که در آن تلاش شده تا با ارائه یک نسخه اصلی فیلمنامه و بدون لحاظ کردن تغییراتی که به هنگام تولید در فیلم به وجود می آید توجه علاقه مندان را به بعضی ظرایف فیلمنامه نویسی در سینما جلب نماید.

دبیر فیلمنامه های ایرانی این مجموعه علی جعفرآبادی است و گفت و گوی کتاب توسط سید سعید رحمانی نویسنده و مدرس فیلمنامه نویسی انجام شده است.

نیما جاویدی در جشنواره سی و هشتم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را به همراه مجید مجیدی برای فیلمنامه «خورشید» کسب کرد. جایزه بهترین فیلمنامه از فستیوال های استکهلم، خیخون و آکادمی جوایز سینمایی آسیاپاسفیک برای فیلمنامه «ملبورن» و جایزه بهترین فیلمنامه از جشن منتقدان برای فیلمنامه «سرخ پوست» از دیگر جوایز این سینماگر در مقام فیلمنامه نویس است.

فیلم سینمایی «سرخ پوست» به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی و به تهیه کنندگی مجید مطلبی سال ١٣٩٧ تولید شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها