{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رمان ناخوانده اشتاین‌بک «قاتلی در ماه کامل»

رمان ناخوانده اشتاین‌بک «قاتلی در ماه کامل»
کدخبر : 4211

جان اشتاین‌بک خالق کتاب مشهور « خوشه‌های خشم » سال‌ها پیش از آن‌که به شهرت جهانی برسد، رمانی را در ژانر جنایی نوشت که هیچ کس آن را نخوانده‌است.

هنرام‌روز: در واقع اشتاین‌بک قبل از شهرت سه رمان نوشت که هرگز جایی منتشر نشدند. دو جلد از این رمان‌ها‌ توسط نویسنده جوان به خاطر عصبانیت از دست ناشران نابود شد اما سومی با عنوان «قاتلی در ماه کامل» باقی رمان قاتلی در ماه کامل در سال ۱۹۳۰ نوشته شد، اما هیچ ناشری چاپ را آن را قبول نکرد. اما حالا محافل آکادمیک از بنیاد اشتاین‌بک -که این اثر را در اختیار دارد- درخواست کردند تا این رمان را منتشر کند.

 پرفسور گاوین جونز استاد ادبیات آمریکایی در دانشگاه استنفورد در نامه‌ای سرگشاده برای چاپ این اثر دیده نشده اشتاین‌بک به طور رسمی از بنیاد مذکور دعوت کرده است. وی -که چند کتاب درباره زندگی و آثار اشتاین‌بک نوشته است- در این نامه آورده است: عموم مردم می‌خواهند اثر منتشرنشده نویسنده مشهور آمریکا را بخوانند. هیچ کس درباره این رمان چیزی نمی‌داند که هم‌اکنون در آرشیو کتابخانه دانشگاه تگزاس نگهداری می‌شود.

ماجرای رمان دیده نشده اشتاین‌بک در شهر ساحلی در ایالت کالیفرنیا درباره قتل‌های زنجیره‌ای است که مردم محلی را به وحشت انداخته است. قاتل زنجیره‌ای شهر عادت دارد قربانیان خود را در شب‌هایی شکار کند که ماه در آسمان کامل می‌شود. در این رمان که توسط خود اشتاین‌بک با ماشین تحریر شخصی‌اش نوشته شده است، دو تصویر نقاشی‌ شده توسط خودش نیز دیده می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها