{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پولیتزر از فیلم بردار قتل جورج فلوید تقدیر ویژه کرد

پولیتزر از فیلم بردار قتل جورج فلوید تقدیر ویژه کرد
کدخبر : 4362

فهرست برگزیدگان جوایز «پولیتزر ۲۰۲۱» اعلام شد و از «دارنلا فریژر» فیلمبردار واقعه قتل «جورج فلوید» تقدیر ویژه به عمل آمد. رسانه «اسوشیتدپرس» نیز دو جایزه «پولیتزر» برای عکاسی موضوعات اعتراضی و همه‌گیری ویروس کرونا را دریافت کرد.

هنرام‌روز: نشریه «نیویورک‌تایمز» نیز برای گزارشی درباره شیوع ویروس کرونا جایزه خدمات عمومی را کسب کرد. همچنین «استار تریبون مینیاپولیس» برای پوشش خبر «جورج فلوید» و وقایع پس از آن به عنوان برنده جایزه گزارش اخبار فوری معرفی شد. 

امسال از «دارنلا فریژر»، از کسی که از واقعه قتل «جورج فلوید» فیلمبرداری کرده بود نیز تقدیر ویژه شد. هیات داوران «پولیتزر» اعلام کردند این جایزه به پاس شجاعت این فرد برای فیلمبرداری از قتل «جورج فلوید» و پررنگ‌ کردن نقش حیاتی شهروندان در رسالت روزنامه‌نگاران برای دست‌یابی به حقیقت و عدالت به او اهدا شد.

با اهدای جایزه گزارش بین‌المللی به «بازفید»، این رسانه برای نخستین‌بار برنده جایزه «پولیتزر» شد.

به برگزیده بخش خدمات عمومی «پولیتزر» مدال طلا و برگزیدگان سایر بخش‌ها ۱۵هزار دلار اهدا می‌شود.

جایزه پولیتزر، جایزه‌ای در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که بخش‌های گوناگون دارد. این جایزه معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا است که هر ساله (از ۱۹۱۷) با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران، نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان داده می‌شود. این جایزه به‌نام بنیان‌گذار آن جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی، در سده نوزدهم نام‌گذاری شده‌است.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها