{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازیگران سریال‌های ترکی چقدر دستمزد می‌گیرند؟

بازیگران سریال‌های ترکی چقدر دستمزد می‌گیرند؟
کدخبر : 6510

سریال‌های ترکیه‌ای حالا در تمام کشورهای جهان مشهور و محبوبند و بازیگران ترکی را از آمریکای لاتین تا آسیای شرقی، همه می‌شناسند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، دستمزد سلبریتی‌های ترکیه بسیار بالاست. صنعت سینما و تلویزیون ترکیه در ۱۵ سال گذشته رشد خیره‌کننده‌ای داشته است. سریال‌های ترکیه‌ای حالا در تمام کشورهای جهان مشهور و محبوبند و بازیگران ترکی را از آمریکای لاتین تا آسیای شرقی، همه می‌شناسند.

رشد درآمد حاصل از تولید فیلم در کشور ترکیه به قدری بالاست که حتی مورد توجه کشورهای اروپایی و امریکایی نیز قرار گرفته است. کشور ترکیه منابع زیر زمینی و معادن بسیاری برای رشد اقتصادی ندارد اما با هوش فزاینده و قدم نهادن در عرصه هایی همانند گسترش صنعت توریسم یا گسترش صنعت بازیگری سعی کرده است درآمدهای کلانی را وارد کشور نماید.

امروزه بازیگری در ترکیه یکی از شغل های پردرآمد محسوب می‌شود. بازیگران در این کشور اوقات فراغت محدودی دارند و با درخواست های بسیاری برای بازی در نقش های مختلف مواجه می‌شوند. حتی تعداد کسانی که در پشت صحنه کار می‌کنند در مقایسه با فیلم هایی که در صف تولید قرار گرفته‌اند بسیار محدود هستند.

 

ورود ایرانی‌ها به صنعت بازیگری ترکیه

روزیاتو نوشته است: شما نیز می‌توانید به این صنعت پیوسته و درآمدهای مناسبی را به دست آورید، اما نمی‌توان انتظار داشت بدون سعی و تلاش وارد این عرصه شوید. اگر می‌خواهید یک بازیگر بین المللی باشید باید به زبان انگلیسی مسلط شوید اگر هم می‌خواهید به صنعت بازیگری در ترکیه وارد شوید ضرورت دارد تا به زبان ترکی آشنا شده و مدرک معتبر این زبان را هم دریافت کنید.

دستمزد هر کدام از بازیگران سوپراستار ترکیه برای بازی در یک قسمت از سریال بسیار بالا رفته است. حواستان باشد سریال‌های ترکیه‌ای معمولا ۲۶ قسمت و ۵۲ قسمت نیستند و گاه تا ۳۰۰ قسمت ادامه دارند. بنابراین، یک ضرب کوچک می‌تواند تصویری از درآمد این بازیگران را برایتان روشن کند.

جالب است بدانید در صنعت تلویزیون ترکیه، در هر هفته کاری (۵ روز) معمولا ۲ قسمت از یک سریال ۴۵ دقیقه‌ای ضبط می‌شود.

از طرف دیگر، تمام سلبریتی‌های ترکیه علاوه بر دستمزد بازی در یک سریال، درآمدهای هنگفتی از راه تبلیغات نیز به‌دست می‌آورند؛ درآمدهایی که گاه تا پنج برابر درآمد ماهانه آن‌ها از راه بازیگری است.

اما آن‌ها یک تفاوت کوچک با همکارانشان در ایران دارند؛ پرداخت مالیات! سلبریتی‌های ترکیه گاه تا ۵۰ درصد دستمزد خود را مالیات می‌دهند. به‌همین دلیل و چون طبق قانون، مالیات شخص می‌تواند خرج خیریه شود، تقریباً تمام این بازیگران در فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیریه حضور فعال دارند.

درآمد و هزینه بازیگران صنعت سینما و تلویزیون ترکیه کاملاً شفاف است و به هیچ‌ وجه محرمانه نیست.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها