{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کدخبر : 16041

منتقد ایتالیایی فیلم «شب، داخلی، دیوار» را اثری رضایت بخش خواند که متفاوت از سینمای معمول ایران است.

به گزارش هنر ام‌روز، در اولین واکنش به فیلم «شب، داخلی، دیوار» ساخته وحید جلیلوند که پنجشنبه ۱۷ شهریور (۸ سپتامبر) در جشنواره ونیز به نمایش درآمد، مارکو مینیتی منتقد ایتالیایی نشریه «آبزوری موویز» درباره فیلم نوشت: خوشحالم که جشنواره ونیز از فیلمی مثل «شب، داخلی، دیوار» میزبانی کرده است. این رضایت من البته چندان به کیفیت کار که هرچند خوب است، برنمی گردد بلکه این رضایت ناشی از رویکرد نشان داده شده توسط وحید جلیلوند در سومین ساخته اش است، او معمولا از مضامین و تم هایی متفاوت از دیگر سینماگران ایرانی استفاده می کند.

این منتقد چنین ادامه می دهد: به نظر می رسد که سینمای معاصر ایران، به منظور بیان مفاهیم و حفظ کردن خود از اتهام سیاسی قادر به غلبه بر هرگونه مشی سانسور است و به طور فزاینده ای به دنبال جاده های کمتر پرداخته شده است و به همین دلیل در ترکیب کردن ژانرها سینماگران ایرانی بسیار متفاوت از همدیگر هستند.

مارکو مینیتی تاکید می کند: مسیری که در این فیلم باز می شود با مسیری که فیلمساز ایرانی محبوب غربی ها یعنی اصغر فرهادی طی کرده متفاوت است، این سینماگر یک سینمای ترکیبی را پیشنهاد می دهد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها