{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج نکته درباره‌ی «لاکپشت‌های نینجا»: همگی در ابتدا خون آشام بودند!

پنج نکته درباره‌ی «لاکپشت‌های نینجا»: همگی در ابتدا خون آشام بودند!
کدخبر : 16590

یکی از محبوب‌ترین کامیک‌های دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ و حتی این روزها، مجموعه‌ی Teenage Mutant Ninja Turtles است خالقین این مجموعه‌ کامیک اصلاً فکر نمی‌کردند از فرنچایز TMNT بتوانند میلیاردر شوند! لایسنس این مجموعه ارزشی بسیار بالا دارد کافی است بدانید کمپانی Playmate Toys تنها از فروش Action-Figureهای این مجموعه از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ بیش از ۱.۱ میلیارد دلار کسب درآمد کرد و اسباب‌بازی‌های TMNT تبدیل به سومین مجموعه‌ اسباب‌بازیِ پرفروش در جهان شد. بعد از این موفقیت‌هایِ تجاری بود که پای لاکپشت‌های نینجا به سینما و تلویزیون و بازی‌های ویدئویی باز شد. مجموعه‌ی انیمیشن‌های لاکپشت‌های نینجا در اروپا با سانسور مواجه شد و کلمه‌ی Ninja به Hero تغییر کرد اما این تغییر در جذب بیننده‌ تفاوتی ایجاد نکرد. در ادامه به چند حقیقت جالب درباره‌ی نینجاها می‌پردازیم. 

رافائل و دوناتلو زمانی خون آشام بودند

فیلم خارجی

در سریال سال 2012، گروه ترتلز ها با چالش‌های متفاوتی دست و پنجه نرم کردند. یکی از مهمترین دشمنانی که با او روبرو شدند، دراکولا بود. اکنون که به قضیه نگاه می‌کنم، آن‌ها با بیشتر هیولاهای دنیا مبارزه کرده‌اند. گرگینه‌ها، مومیایی‌ها و فرانکنشتاین، همگی رویای تصرف و سلطه بر نیویورک را داشتند. در مسیر برقراری نظم نیویورک، دانی و رالف گاز گرفته می‌شوند و به شکل خون‌آشام در می‌آیند.

در نهایت دو لاکپشت دندان نیش در می‌آورند و تشنه خون می‌شوند. این مورد مثال بارزی از این است که لاکپشت‌ها بیش از این که لاکپشت باشند، انسان‌اند؛ چون لاکپشت‌های معمولی اصلاً دندان ندارند. لاکپشت‌ های نینجا علاوه بر دندان، پنجه‌های خون‌آشامی هم در می‌آورند.

لاک پشت های نینجا با دردویل مارول شباهت‌های زیادی دارند 

لاکپشت های نینجا شباهت‌هایی با دردویل مارول دارند

از شباهت و ارتباط اوریجین این لاک پشت ها با دردویل مارول در قسمت «اوریجین لاک پشت های نینجا» صحبت کردیم. اما شباهت و نقاط مشترک لاک پشت های نینجای جهش‌یافته نوجوان با مت مورداک و دنیای او به همین مورد ختم نمی‌شود. کوین ایستمن و پیتر لیرد اشارات و ادای احترام‌های دیگری نیز به روایت‌ها این شخصیت مارول داشته‌اند.

در ابتدا به سراغ خود استاد اسپلینتر می‌رویم. اسپلینتر در زبان انگلیسی به معنای خرده چوب است. در دنیای دردویل نیز یک شخصیت مکمل با نام استیک (Stick، به معنای چوب دستی) وجود دارد که در آموزش مت مورداک نقش داشته است.

همچنین یکی از گروه‌هایی که دردویل به آن‌ها درگیر می‌شود، هند (The Hand به معنای دست) نام دارد. در حالی که لاک پشت های نینجا با گروهی از نینجاهای شرور در شهر نیویورک می‌جنگند که فوت نینجا (Foot Ninja) یا فوت سولجر (Foot Soldier) نامیده می‌شوند. همان طور هم که می‌دانید فوت در انگلیسی به معنای پا است تا اشاره‌ای به گروهِ دستِ مارول باشد.

 لاکپشت‌ های نینجا گوش قرمز هستند

لاکپشت های نینجا / teenage-mutant-ninja-turtles-facts-you-didnt-know

قبل از این که مایع سبز رنگ، مشهورترین نینجاهای پیتزاخور را خلق کند، همه آن‌ها یک مشت لاکپشت خانگی بودند؛ آن هم از نوع گوش قرمز! با این که موارد بسیاری از هویت لاکپشت‌ها طی چند دهه اخیر تغییر کرد، این ویژگی همیشه جزوی از خصوصیات اصلی لاکپشت‌ های نینجا باقی ماند.

گوش قرمزها از محبوب‌ترین لاکپشت‌های خانگی در ایالات متحده هستند، پس منطقی به نظر می‌رسد که لاکپشت‌های فیلم هم از همین نژاد باشند؛ چون آن‌ها هم در اصل حیوان خانگی هستند. پس از سریال Teenage Mutant Ninja Turtles درخواست لاکپشت‌ها بالا رفت.

در عین حال با کاهش محبوبیت فیلم های لاک پشت های نینجا، بسیاری از لاکپشت‌های خانگی توسط صاحبانشان رها شدند. بسیاری از این حیوانات در پارک لندن قرار گرفتند و پس از گذشت چنیدن سال به اندازه یک بشقاب غذا رشد کردند. بعدها این مسأله به یک معضل تبدیل شد، چون این لاکپشت‌ها به اردک‌های محلی آسیب وارد می‌کنند.

نصف صورت رافائل منفجر شد

رافائل لاک پشت های نینجا / raphael-tmnt-explosion-to-face

وقتی که کمیک‌های Archie در دهه هشتاد داستان Teenage Mutant Ninja Turtles را به عهده گرفت، خوانندگان مختصر نگاهی به آینده «راف» داشتند و به سرعت متوجه شدند که او چشم چپ ندارد. لاکپشت‌ها طی ماجراجویی و سفر زمان می‌فهمند که راف آینده چشمش را در نبرد با «شردر»، «ورمنیتور ایکس» و «آرماگدون» از دست داده است.

با این حال پس از مدتی مشخص می‌شود که در هر آینده محتملی در فیلم های لاک پشت های نینجا راف چشمش را از دست خواهد داد. متأسفانه در ترسیم کمیک‌ها، راف سرنوشت بدتری هم دارد. طی درگیری با یک سایبرگ نیمه از صورتش می‌ترکد. تا مدت‌ها ماسک «کیسی جونز» را برای پنهان کردن صورت درب و داغانش بر چهره می‌زد تا این که در آخر به چشم‌بند رضایت داد.

نینجاها هر ساله تور موسیقی جهانی دارند!

برادران لاک‌پشتِ ما به هر طریقی بازارهای سرگرمی را تسخیر کرده‌اند، کامیک، فیلم، بازی، انیمیشن، ولی چیزی که شاید ندانید آن است که آنها یک تور موسیقی جهانی زنده نیز برپا کردند. نام این تور، Coming out of Their Shells بود که چهارتا برادر در حال آواز خواندن و نواختن موسیقی نشان می‌داد. این تور بعدها در VHS ضبط شد و به فروش رسید. در این تور مایکل‌آنجلو به عنوان خواننده و گیتاریست، لئوناردو نوازنده‌ی Bass، دوناتلو نوازنده‌ی Keyboard و رافائل نوازنده‌ی درام بودند. لباس‌های ارزان قیمت این لاک‌پشت‌ها و طراحی سبُکشان، داد هواداران را درآورد ولی در کل استقبال از این کار خوب بود.

فیلم خارجی

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها