{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

قیصر سینمای ایران متولد شد

قیصر سینمای ایران متولد شد
کدخبر : 2739
خبرنگار:

بهروز وثوقی (زاده 20 اسفند 1316 در خوی) بازیگر سینما و تأتر اهل ایران است. بهروز وثوقی کار خود را با دوبله و گویندگی آغاز کرد. او با کارگردانان شهره‌ای همچون ساموئل خاچیکیان، فریدون گُله، امیرنادری، علی حاتمی، مسعود کیمیایی و کارگردانان نامدار دیگری همکاری داشته است.

به گزارش هنر ام‌روز، بهروز وثوقی در همان ابتدای ورود به سینما توانست موفقیت‌های چشمگیری کسب کند و سال‌ها بر پرده سینما یکه تاز بدرخشد. بهروز وثوقی از تحسین برانگیزترین بازیگران سینمای ایران است که به عقیده‌ی بسیاری از هنرمندان شاخصِ حالِ حاضر، وی اسطوره‌ای بی‌بدیل و تکرارناشدنی است و به حق تاریخ سینما چون اویی به خود نخواهد دید. با وجود اینکه سال‌هاست آقای وثوقی در ایران حضور ندارد و سینمای ایران از داشتنِ همچون ستاره‌ای محروم مانده، اما همچنان پیشکسوتان و هنرجویان ما این شخصیت بزرگ را استادی مسلم و قابل ستایش می‌دانند و عده‌ی زیادی از بازیگران اسمیِ ایران تأثیرپذیری از این اسطوره را اقرار می‌کنند. با گذشت بیش از 50 سال از بازی شاهکارِ آقای بازیگر در فیلم قیصر، همچنان او را قیصر سینمای ایران می‌دانند.

220px-Behrouz_Vossoughi

وثوقی در کارنامه‌ی هنری خود جوایز زیادی را برای آثار برجسته‌ای چون قیصر، رضا موتوری، داش اکل، گوزن‌ها، کندو، ملکوت و سوته‌دلان دارد. وی نه تنها در ایران جوایز متعددی را ازآن خود کرد، بلکه توانست جوایز بین‌المللی گوناگونی را کسب کند. جوایز بین‌المللی او به شرح زیر است:

*برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره بین‌المللی فیلم تاشکند برای بازی در فیلم داش آکل

*برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم دهلی برای بازی در فیلم تنگسیر

*جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره بین‌المللی فیلم سان فرانسیسکو

*جایزه یک عمر فعالیت هنری جشنواره فیلن توکیو فیلمکس

*جایزه یک عمر فعالیت هنری برای بازی در فیلم فصل کرگدن جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی

WxIVgKoZ8jqB

 از زندگی شخصی بهروز وثوقی همین بس که در ایران از سال 54 تا 55 همسر گوگوش خواننده ایرانی بود و پس از جدایی از او در حال حاضر با همسر دوم خود به نام کتایون امجدی  و دو فرزند وی زندگی می‌کند .

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها