{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شکست گیشه در انتظار فیلم پرخرج «بابل»

شکست گیشه در انتظار فیلم پرخرج «بابل»
کدخبر : 16556

«بابل» به کارگردانی «دیمین شزل» فیلمی زیان‌ده خواهد بود.

فیلم «بابل»  به کارگردانی «دیمین شزل» و بازی «مارگو رابی»، «برد پیت» و بسیاری دیگر، در چهار روز اول اکران فقط ۴.۸۵ میلیون دلار فروخته و هزینه تولیدش را جبران نخواهد کرد.

این پروژه تحت مدیریت قبلی پارامونت چراغ سبز گرفت اما از حمایت «برایان رابینز» مدیر جدید استودیو برخوردار بود. با اولین اکران این فیلم ۳ ساعت و ۸ دقیقه‌ای برای اصحاب رسانه اولین نشانه‌های شکست تجاری آن پدیدار شد و نمره C+ «سینمااسکور» سرنوشتش را رقم زد. «بابل» بدترین افتتاحیه کارنامه «مارگو رابی»  در آمریکا را با ۳.۶ میلیون دلار ثبت کرده و حتی رکوردی پایین‌تر از فیلم شکست‌خورده دیگر این بازیگر یعنی «آمستردام» (Amsterdam) با ۶.۴ میلیون دلار به جا گذاشته است. این افتتاحیه در کارنامه «برد پیت» نیز بی‌سابقه بود و پایین‌تر از فروش ۴ میلیون دلاری «رومنس واقعی» (True Romance) در سال ۱۹۹۳ قرار گرفت.

«ددلاین» گزارش داده است که هنوز برای پیش‌بینی رقم دقیق زیان مالی پارامونت زود است اما «بابل» برای اینکه فیلمی زیان‌ده نباشد باید از فروش جهانی ۲۵۰ میلیون دلاری عبور کند. این در حالی است که استودیو ۸۰ میلیون دلار برای بازاریابی فیلم و ۸۰ میلیون دلار دیگر برای تولیدش هزینه کرده است. در این گزارش آمده است که به دنبال ثبت این افتتاحیه، پارامونت هزینه‌های بازاریابی را از این پس کاهش خواهد داد. این فیلم اخیراً نامزد گلدن گلوب در بخش بهترین فیلم کمدی یا موزیکال شده است.

فروش داخلی «بابل» در بهترین حالت به ۲۰ میلیون دلار خواهد رسید و در آن صورت فیلم به فروش خارجی ۲۳۰ میلیون دلاری نیازمند است که مأموریتی غیرممکن به نظر می‌آید. با این حال برخی از منابع نزدیک به پروژه به فروش خارجی «بابل» به ویژه در فرانسه و بریتانیا امیدوارند. نزدیک به ۵۷ درصد از فروش «اولین انسان» (First Man) شزل از بازارهای بین‌المللی به دست آمد و ژاپن، کره جنوبی، بریتانیا و فرانسه از بازارهای کلیدی بودند.

فیلم مشابه «چاپلین» (Chaplin) با بازی «رابرت داونی جونیور» و «ماریسا تومی» در سال ۱۹۹۲ فقط ۹.۵ میلیون دلار در بازارهای داخلی فروش کرد در حالی که فیلم «بازیگر» (The Player) «رابرت آلتمن» در همان سال ۲۱.۷ میلیون دلار فروخت.

پارامونت با «بابل» به دنبال تکرار موفقیت فیلم‌های «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street) و «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) بود. «گرگ وال استریت» در سراسر دنیا ۴۰۶.۸ میلیون دلار فروخت در حالی که فیلم «کوئنتین تارانتینو» به فروش جهانی ۳۷۷.۶ میلیون دلاری رسید. در هر دوی آن فیلم‌ها «لئوناردو دی‌کاپریو» نقش‌آفرینی کرده است.

در گزارش «ددلاین» آمده است که «بابل» ۴۵ روز پس از اکران از پارامونت+ پخش خواهد شد. این فیلم با فروش ۲۳۰ میلیون دلاری در خارج از مرزهای آمریکا و فروش داخلی ۲۰ میلیون دلاری، به درآمد ۱۱۴ میلیون دلاری از سالن‌های سینما، درآمد ۱۰ میلیون دلاری از پلتفرم‌های دیجیتال داخلی، درآمد ۲۸ میلیون دلاری از پلتفرم‌های دیجیتال خارجی، و درآمد ۴۶ میلیون دلاری از فروش فیلم به تلویزیون‌ها خواهد رسید. به این ترتیب مجموع درآمدهای «بابل» ۱۹۸ میلیون دلار در مقابل هزینه‌های تولید ۱۸۸ میلیون دلاری خواهد بود اما سود ۱۰ میلیون دلاری بسیار دور از دسترس است.

 

 

۰

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها