{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تریلر The Challenge: اولین فیلمی که در فضا فیلمبرداری شده است

تریلر The Challenge: اولین فیلمی که در فضا فیلمبرداری شده است
کدخبر : 16572

روسیه زودتر از «تام کروز» برای فیلمبرداری یک فیلم داستانی به فضا رفته است.

تریلر فیلم روسی «چالش»  که در فضا فیلمبرداری شده منتشر شد. روسیه اولین کشوری است که برای تولید یک فیلم داستانی بازیگران را به فضا اعزام کرده است.

«یولیا پرسلید» بازیگر و «کلیم شیپنکو» کارگردان فیلم به همراه «آنتون شکاپلروف» اکتبر سال ۲۰۲۱ عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند تا بخش‌هایی از «چالش» را فیلمبرداری کنند. سفر سازندگان به فضا به صورت زنده از کانال یک روسیه پخش شده بود. «اولگ نویتسکی» فضانورد روس نقش کوتاهی در این فیلم بازی کرده است. بازیگران و کارگردان این فیلم طی ۱۲ روز در فضا فیلمبرداری کردند.

فیلم «چالش» داستانی یک جراح روایت می‌کند که برای نجات یکی از اعضای ایستگاه فضایی عازم فضا شده است. این پروژه اولین فیلم داستانی تاریخ است که در فضا فیلمبرداری شده. تام کروز با همکاری ناسا و «ایلان ماسک» پیش‌تر اعلام کرده بود که برای بازی در فیلم جدید «داگ لیمان» عازم فضا خواهد شد اما روس‌ها زودتر از او فیلم «چالش» را ساختند.

روسیه برای سومین بار در یک رقابت فضایی بر ایالات متحده غلبه کرده است. این کشور در سال ۱۹۵۷ اولین ماهواره اسپوتنیک را به فضا فرستاد و در سال ۱۹۶۱ «یوری گاگارین» را به عنوان اولین انسان مسافر فضا کرد.

برای بازی در این فیلم سازندگان هر بازیگری را نمی‌توانستند انتخاب کنند. «اسکای» نوشته بود: «بازیگر زن باید وزنی بین ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم و «دور کمر» ۱۱۲ سانتی متری داشته باشند… علاوه بر این، بازیگر باید بتواند ۱ کیلومتر را طی سه و نیم دقیقه یا کمتر بدود، ۸۰۰ متر را به صورت آزاد در ۲۰ دقیقه شنا کند، و با تکنیکی قابل‌تحسین از ارتفاع سه متری شیرجه بزند.»

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها