{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

درخشش فیلم «شکار حلزون» در جشنواره LIFFT INDIA

درخشش فیلم «شکار حلزون» در جشنواره LIFFT INDIA
کدخبر : 16748

فیلم بلند «شکار حلزون» به نویسندگی و کارگردانی «محسن جسور» در حضور جهانی خود در جشنواره Lifft India موفق به کسب جوایز متعدد شد. 

محسن جسور کارگردان موفق ایرانی که پیش ازاین نیز با حضور در پروژه‌های بزرگ فیلم و سریال از جمله «گاندو»، «پرچم‌های قلعه کاوه»، «در مسیر باران» و...همواره حضور پررنگی در سینمای ایران داشته است، این بار با فیلم بلند خود در جشنواره‌ی lIFFT INDEA افتخار آفرینی کرده است. 

این هنرمند در رزومه خود از آثار پر افتخار (کوتاه، سینمایی، نمایشنامه، تله‌فیلم و سریال) برخوردار است که در اینجا به برخی از آثاری که محسن جسور در کسوت نویسنده حضور داشته است، اشاره می‌کنیم: فیلم‌های سینمایی( آن زن، آوا،چراغ‌های ناتمام، پله‌ها نزدیک است، دو تابعیتی، فصل فراموشی یک طبقه گرسنه، گوما، به تهران خوش آمدید) تله فیلم‌های( جای همیشگی، بی آسمان، خشت بهشت، ایستگاه سلام). 

محسن جسور در برخی آثار، بازنویسی و مشاور فیلمنامه را عهده‌دار بوده است: زمانی برای ایستادن، بدون مرز، گمیچی و مجموعه سریال خواب‌زده(فصل دو).

برخی از جوایز و افتخارات محسن جسور:

برنده پروانه زرین بهترین فیلمنامه بلند سینمایی از بیست و هشتمین دوره جشنواره کودک و نوجوان اصفهان برای فیلم آوا سال 1393

نامزد بهترین فیلمنامه بلند از جشنواره بین المللی چراغ برای فیلم رقص روی یخ سال 1395

نامزد بهترین فیلم کوتاه داستانی از سی امین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان برای فیلم مشق شیدا

 برگزیدۀ جشن خانۀ سینما برای فیلم کوتاه «آخرین نوبت برای زایمان یک زوج فراموش شده» سال 93،

برنده بهترین فیلم و بهترین تصویربرداری جشنواره سوره برای فیلم کوتاه «شاید من می دانم»  1391.

فیلم خارجی

 

جدیدترین ساخته او با نام «شکار حلزون» درباره‌ی مینو زنی سرپرست خانوادهاست که برای امرار معاش به عنوان پرستار پیرمردی از کار افتاده استخدام می شود. شرط پسر و پیرمرد برای استخدام پرستار، ازدواج موقت با پیرمرد است تا بتواند از او نگهداری کند. مینو شرط را پذیرفته و به عقد پیرمرد در می آید و پس از کوچ کردن به منزل پیرمرد ماجراهایی برای وی و پیرمرد و پسرش به وجود می آید.
 

فیلم خارجی

 
این اثر  در چندین شاخه از جمله بهترین بازیگری مکمل مرد ، بهترین بازیگر مکمل زن و بهترین بازیگر مکمل مرد نامزد دریافت جایزه شد. دراین میان «حسین پاکدل» برنده بهترین بازیگر مرد نقش اول و همچنین «حسام محمودی» برنده بهترین بازیگر مکمل مرد شدند. همچنین بازیگر نقش مکمل زن نیز تندیس این جشنواره را دریافت کرد. 

فیلم خارجی

 
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها