{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شوخی‌های بی‌رحمانه سریال South Park با شاهزاده هری و مگان مارکل

 شوخی‌های بی‌رحمانه سریال South Park با شاهزاده هری و مگان مارکل
کدخبر : 16781

محبوبیت «مگان مارکل» و «شاهزاده هری» پس از پخش یکی از اپیزودهای جنجالی «سوث پارک» کاهش پیدا کرده است.

به دنبال پخش اپیزودی از سریال انیمیشن «سوث پارک»  محبوبیت «شاهزاده هری» و «مگان مارکل» کاهش پیدا کرده است. هفته پیش یکی از اپیزودهای این مجموعه تلویزیونی تحت عنوان «تور جهانی حریم خصوصی» (The Worldwide Privacy Tour) اعضای سابق خانواده سلطنتی بریتانیا را هدف گرفت.

هری و مگان در این قسمت سعی می‌کنند به زندگی در شهری جدید خو بگیرند، اما دیری نمی‌گذرد که همسایه آن‌ها «کایل» از مهمانی‌های پرسروصدای آن‌ها، جت خصوصی‌شان و حتی بازی شاهزاده به ستوه می‌آید. این اپیزود هری و مگان را افرادی به دنبال جلب توجه نشان می‌دهد که متظاهرانه از زیر پا گذاشته شدن حریم خصوصی‌ شکایت می‌کنند.

«نیوزویک» گزارش داده است که سه روز پس از پخش این اپیزود محبوبیت هری ۴۲ درصد و محبوبیت مگان ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده است. این نشریه می‌نویسد آمریکاییان واکنش مثبت‌تری نسبت به هری و مگان نشان می‌دهند و ۳۲ درصد احساس مثبتی نسبت به هری، ۲۷ درصد احساس مثبتی نسبت به مگان و ۲۶ درصد احساس مثبتی نسبت به «شاهزاده اندرو» داشته‌اند.

این در حالی است که نظرسنجی «یوگاو» (YouGov) در ماه ژانویه نشان داده بود که افراد بریتانیایی تا ۸۶ درصد نسبت به اندرو حس منفی و ۷ درصد حس مثبت دارند.‍ اما نظرسنجی «نیوزویک» نشان می‌دهد که ۳۲ درصد افراد آمریکایی نه حس مثبت و نه منفی نسبت به اندرو دارند و ۱۳ درصد ادعا کرده‌اند که نمی‌دانند چه حسی دارند.

هفته پیش گزارش شد که «مگان مارکل» از این اپیزود «ناراحت» شده اما نمایندگانش تکذیب کردند که او به دنبال شکایت از سازندگان سریال‌اند.

۶ شوخی «بی‌رحمانه» سریال «سوث پارک» با مگان و هری

شمع مناقشه‌برانگیز

نویسندگان سریال در اوایل اپیزود ارجاعی به خاکسپاری «ملکه الیزابت دوم» می‌دهند. دو شخصیتی که از هری و مگان الهام گرفته شده به مراسم تدفین «ملکه کانادا» رفته‌اند و به محض ورود، از کنار شمعی عبور می‌کنند که نظیر آن در ماه سپتامبر بحث‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده بود.

به دنبال پخش تلویزیونی مراسم تدفین الیزابت دوم، بسیاری ادعا کردند که اعضای خانواده سلطنتی تعمداً مارکل را پشت یک شمع نشانده‌اند و بسیاری از بینندگان گفتند که تنها چیزی که دیده‌اند کلاه سیاه مارکل بوده است.

کتاب خاطرات هری

ارجاع آشکار این اپیزود به کتابی است که هری در حال بازاریابی آن است و «واااغ» (WAAAGH) نام دارد. عنوان کتاب هری در واقعیت که در ماه ژانویه منتشر شد «مازاد» (Spare) نام داشت. هری در این کتاب خانواده سلطنتی بریتانیا را «به آتش می‌کشد» و از رابطه تیره و تارش با «ویلیام»، تنهایی و آسیب روحی می‌گوید.

در بخشی از اپیزود، شخصیت «کایل» به دوستش می‌گوید: «این جت غول‌آسا را جلوی خانه پارک کرده‌اند و دائماً از من می‌خواهند کتابشان را بخرم.»

میشل اوباما

شخصیت‌های الهام‌گرفته‌شده از هری و مگان در این اپیزود با یک مدیر برند ملاقات می‌کنند که مگان را یک «دختر کلوب نسوانی، بازیگر، اینفلوئنسر و قربانی» می‌نامد و هری را «شاهزاده سلطنتی، میلیونر، گردشگر جهانی قربانی» لقب می‌دهد.

نمایی از پروفایل مگان نشان می‌دهد که او «وکیل وانمودکننده» و «مزاحم بانوی اول» را از علایقش برشمرده است. این علایق ارجاعی بودند به سریال «وکلا» (Suits) شبکه یو‌اس‌ای و نقل قول «تام باور» نویسنده در کتاب «انتقام» (Revenge: Meghan, Harry and the War Between the Windsors). باور ادعا می‌کند که اوباما به مارکل توصیه کرده است: «آسوده باشد و برای انجام هر کاری عجله نکن.»

 

مصاحبه‌های تلویزیونی

هری و مگان در چندین مصاحبه تلویزیونی ظاهر شدند و با «اپرا وینفری» به گفت‌وگو نشستند. در این اپیزود نشان داده شد که این دو در برنامه «صبح به خیر کانادا» حاضر می‌شوند تا تأکید کنند باید به حریم خصوصی آن‌ها احترام گذاشته شود. با این حال، مگان و هری پلاکارد‌هایی به دست گرفته‌اند. روی پلاکارد مگان عبارت «به ما نگاه نکنید.» و روی پلاکارد هری «ما حریم خصوصی نمی‌خواهیم.» درج شده است.

وقتی مجری از هری می‌پرسد که آیا او از ژورنالیست‌ها بیزار است یا نه او می‌گوید: «درست است. ما فقط می‌خواهیم آدم‌های عادی باشیم – این همه توجه خیلی سخت است.»

نقل مکان به کالیفرنیا

در این قسمت زوج داستان به «سوث پارک» نقل مکان می‌کنند. شخصیتی که از مگان الهام گرفته شده می‌گوید: «اگر به اینجا بیاییم، مردم فکر می‌کنند که در انتخاب یک زندگی معمولی جدی هستیم.» این ارجاعی مستقیمی است به نقل مکان زوج به کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ و جدایی آن‌ها از خانواده سلطنتی بریتانیا. کایل از این تصمیم خشمگین می‌شود: «خسته شدم از شنیدن در مورد آن‌ها! نمی‌توانم از شرشان خلاص شوم! جلوی چشم لعنتی من‌اند!»

مگان روی جلد مجله جی‌کیو

در لحظه کوتاهی از اپیزود، تصاویری از چند مجله به نمایش درمی‌آید که بسیاری از آن‌ها به مصاحبه‌های مگان با «ووگ» و «کات» تعلق دارد. در سال ۲۰۱۸ مجله «جی‌کیو» تصویری از مگان با جمله «انوس میرابیلیس مگان» (annus mirabilis) منتشر کرد که به معنای «سال شگفت‌انگیز مگان» در لاتین است. این عبارت لاتین خود ارجاعی است به سخنرانی ملکه سال ۱۹۹۲ را «انوس هوریبیلیس» به معنای «سال وحشتناک.» نویسندگان سریال به جای «سال شگفت‌انگیز» از «مقعد شاهدخت» (Princess Anus) استفاده کرده‌اند.

 

 

منبع: وبسایت 30nama news

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها