{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

این پنج فیلم شما را به دل خیابان‌های پاریس می‌برند

این پنج فیلم شما را به دل خیابان‌های پاریس می‌برند
کدخبر : 16827

شهرها و سینما همواره رابطه‌ی انکارناپذیری با همدیگر داشته‌اند و این مس‍ئله بارها دستمایه ساخت فیلم‌های درخشانی شده است.  شهر رویایی از جمله مهمترین شهرهای جهان است که  الهام‌بخش بسیاری از هنرمندان بوده است. از نقاشان گرفته تا غول‌های رمان و ادبیات و سینما همواره در پی این بوده‌اند تا رویاها و تخیلات خود را با پس‌زمینه این شهر افسانه‌ای به تصویر بکشند. برای اثبات این مدعا کافی است نگاهی به تاریخ سینما بیندازیم تا بفهمیم حتی قبل از اینکه کارگردانان اسطوره‌ای سینمای فرانسه مانند ژان لوک گدار و فرانسوا تروفو طی موج نوی سینما در دهه ۶۰ میلادی دوربین خود را به کوچه‌ها و خیابان‌های پاریس ببرند، استودیوهای هالیوودی زیبایی‌های این شهر را در فیلم‌های موزیکال و عاشقانه‌های سرخوشانه خود به نمایش گذاشته‌اند. این روندی است که از آن زمان تاکنون ادامه داشته است و هنوز که هنوز است مخاطبان سینما در سراسر جهان، مشتاق تماشای این شهر باشکوه بر پرده نقره‌ای هستند. در این مقاله به معرفی فیلم های ساخته شده در پاریس بپردازیم.

پاریس من تو را دوست دارم (Paris Je t’aime)

اگر به دنبال یک فیلم فوق العاده رمانتیک با لوکیشن های مشهور و پرطرفدار فرانسه و پاریس هستید، این فیلم از بهترین‌هاست. این فیلم ترکیبی از 20 داستان عاشقانه متفاوت و جذاب در شهر عشاق است. هر شات این فیلم با شاتی از داستان قبلی آغاز می‌شود و با شاتی از آغاز داستان بعدی اتمام می‌یابد.

قبل از سفر به فرانسه حتماً "پاریس من تو را دوست دارم" را ببینید. زیرا این فیلم با تلاش 22 کارگردان بزرگ تهیه شده. علاوه بر این، تصاویر، شات‌ها و کادرهای بسیار زیبایی نیز از جاهای دیدنی پاریس در آن دیده می‌شود. پس اگر قصد سفر به پاریس را دارید بهتر است این فیلم عاشقانه را ببینید تا با جاذبه‌های عاشقانه پاریس نیز آشنا شوید. دیدن این فیلم که پر از تصاویر مکان‌های مشهور پاریس است به شما کمک می‌کند که بدانید دقیقاً در پاریس به دنبال چه چیزی باشید.

 

فیلم

 

 سابرینا

آدری هپبورن بازیگر خوش چهره و موفق فرانسوی یکی از نقش‌های اصلی فیلم سابرینا را بازی می‌کند. اگر طرفدار پاریس و این بازیگر جذاب هستید حتماً باید این فیلم موفق و شایسته را در لیست فیلم‌های خود قبل از رفتن به فرانسه قرار دهید. سابرینا فیلمی است که فرهنگ‌های متفاوت از دنیای فقیر و ثروتمند فرانسه، زیبایی‌های پاریس و هنر بازیگری آدری را به خوبی به تصویر می‌کشد.

سابرینا دختر فقیری است که به پسر رئیس پدرش علاقه دارد، او برای تحصیل به پاریس می‌رود و پس از اتمام تحصیل به شهر عشقش باز می‌گردد. در مسیری که او به دنبال عشق دیرینه خود طی می‌کند متوجه می‌شود که عشق در چه زمان‌های بعید و عحیبی به وجود می‌آید.

حتی اگر طرفدار آدری هپبورن نیستید این فیلم را ببینیذ. زیرا دقیقاً حسی که قبل از سفر به فرانسه نیاز دارید را به شما هدیه می‌دهد.

فیلم

 

جولی و جولیا – ۲۰۰۹

 

جولی و جولیا نام یک کمدی تماشایی و خوش رنگ و لعابِ دیگر با هنرنمایی مریل استریپ است. او که همراه با دوستش از زندگی تکراری و کسل‌کننده خود خسته شده، راه رهایی را در پختن غذاهای فرانسوی می‌یابد. آن‌ها یک کتاب شامل دستور پخت ۵۲۴ غذای مخصوص فرانسوی را تهیه می‌کنند و دست به کار می‌شوند. در طول فیلم می‌توانید خیابان‌ها، بازارهای میوه و تره‌بار و انواع فروشگاه‌های پاریس را تماشا کنید و با غذاهای فرانسوی آشنا شوید و در کنار همه این‌ها از فضای سرخوشانه فیلم لذت ببرید. توصیه می‌کنم اگر در رژیم غذایی هستید، به هیچ وجه سمت این فیلم نروید.

فیلم

 زندگی گلگون

محال است یک فیلم با حال و هوای پاریس ببینید و موسیقی “زندگی گل‌گون” را در آن نشنوید. حتما در جایی، خواه در صدای پس‌زمینه یک کافه، خواه از طریق هدفونی در گوش قهرمان فیلم، در هر صورت این ترانه را با صدای خواننده افسانه‌ای فرانسه؛ ادیت پیاف، خواهید شنید. فیلم شماره یازده لیست ما هم نام خود را از همین موسیقی که سرود غیر رسمی شهر پاریس به حساب می‌آید، گرفته و به روایت زندگی این خواننده اسطوره‌ای می‌پردازد.

در فیلم زندگی گلگون، با بازی تماشایی ماریون کوتیارد، سبک زندگی هنرمندان، خیابان‌ها، خانه‌ها، گالری‌ها، اپراها و آمفی‌تئاترهای پاریس به زیبایی هرچه‌تمام‌تر به رشته تصویر درآمده‌اند.

فیلم

 

موسیقی بلوز پاریسی (Paris Blues)

لوکیشن این فیلم (که درباره موسیقی جاز است) محله سن ژرمن (St. Germain) است که به شما کمک می‌کند به همراه دوربین در سرتاسر محله بچرخید تا ببینید در میان کلوپ‌ها و کافه‌های دود گرفته، کدام یک از گروه‌های جاز زیرزمینی پنجاه ساله پاریس باقی مانده‌اند. پل نیومن و سیدنی پواتیه، ستاره‌های فیلم نوازندگان بیگانه‌ای‌ هستند که در دوازده سالگی وارد پاریس شده‌اند. آنها با دو دختر آمریکایی (جوآن وودوارد و دیهان کارول) ملاقات می‌کنند. این فیلم با حضور هنرپیشه‌های ستاره‌اش و موسیقی بی‌نظیر لویی آرمسترانگ، شما را به تمامی مجذوب خود خواهد کرد.

 

فیلم

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها